حمله نیروهای حراست دانشگاه تهران به دانشجویان را قاطعانه پاسخ دهیم!

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی #دانشگاه_تهران هنگام مراجعه به امور دانشجویی برای دریافت کلید زمین چمن برای بازی فوتبال با عدم همکاری مسئولین مواجه شده و هنگامی که وارد زمین بازی شدند مورد حمله وحشیانه ماموران حراست و ضرب و شتم شدید توسط آنان قرار گرفتند.

اتفاق امروز در ماجرایی است که هفته پیش در همین دانشکده صورت گرفت و طی آن ماموران حراست از بازی فوتبال پسران و دختران ممانعت به عمل آورده و دانشجویان در اعتراض به این امر از دادن مسابقه فوتبال دانشجویی امتناع کردند. بار دیگر ماموران حراست با تکیه بر قوانین ارتجاعی جمهوری اسلامی در دانشگاه، به خود اجازه تعرض به دانشجویان و ضرب و شتم آنان را دادند.

این تقابل و اعلان جنگ حکومت است با علم و دانشگاه و دانشجو که باید پاسخی درخور از سوی دانشجویان به آن داده شود تا دست ماموران حراست در دانشگاه ها را از تعرض به دانشجویان قطع کند. جای حراست و نیروهای اوباش پلیسی و امنیتی جمهوری اسلامی دانشگاه نیست و باید گورشان را از همه دانشگاههای کشور گم کنند.

دانشگاه سنگر آزادی و برابری ضمن محکوم کردن این و این گونه رفتارها از سوی ماموران حراست و عوامل و چماقداران جمهوری اسلامی در دانشگاه ها، دانشجویان سراسر کشور را به اعتراض فراگیر و وسیع به وجود قوانین ارتجاعی و ماموران و چماقداران حکومت در دانشگاه ها فرا می خواند و خواهان دادن پاسخی قاطع و محکم از سوی دانشجویان به جمهوری اسلامی در این زمینه می باشد.

دانشگاه سنگر آزادی و برابری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
۷ مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پارلمان آلمان بسته امنیتی برای تشدید سیاست‌های مهاجرتی را تصویب کرد

پارلمان آلمان روز جمعه ۱۸ اکتبر، بسته امنیتی احزاب ائتلاف حکومتی (حزب سوسیال دموکرات SPD، حزب سبزها …