حمله هوایی آمریکا به «مواضع القاعده» در یمن دستکم ۳۰ نفر را کشت

حمله هوایی بامداد روز یکشنبه ۱۰ بهمن آمریکا به «مواضع گروه القاعده» در یمن حداقل ۳۰ کشته برجای گذاشت که در میان آنها سه عضو شاخص این گروه و ۱۰ غیرنظامی به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نخستین حمله آمریکا علیه جهادی‌ها در یمن از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری ایالات متحده در روز ۲۰ ژانویه است.

یک مسوول محلی و منابع قبلیه‌ای در یمن گفته‌اند که در حمله آمریکا به منطقه «یکلا» در استان مرکزی «البیضاء»، هفت زن و سه کودک نیز کشته شدند.

پیشتر، منابع محلی گفته بودند خانه‌های سه تن از روسای قبایل که با القاعده در ارتباط بودند هدف قرار گرفتند که در جریان آن شماری از غیرنظامیان نیز کشته شدند.

اما مقام محلی یمنی که نخواست فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است، هلی‌کوپترهای آپاچی همچنین یک مدرسه، مسحد و یک مرکز درمانی را که شبه‌نظامیان القاعده از آنها استفاده می‌کردند را مورد حمله قرار دادند.

ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما با استفاده از پهپادها، حملات علیه جهادی‌ها در یمن و همچنین افغانستان را گسترش داد.

آمریکا گروه‌های افراطی در یمن را که شعبه‌ای از القاعده شبه جزیره عربستان می‌داند در زمره خطرناک‌ترین گروه‌ها معرفی کرده است.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز ۱۴ ژانویه اعلام کرد که هفته قبل یک عضو ارشد القاعده را در البیضاء و در حمله هوایی کشته است.

القاعده و سایر گروه‌های افراطی اسلامی با استفاده از خلاء قدرت در یمن که نتیجه دو سال درگیری میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران است، موقعیت خود را تقویت کرده‌اند.

این گروه‌ها بیشتر در جنوب و جنوب شرقی یمن مستقر هستند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

وزارت خارجه اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را تایید کرد

*وزارت خارجه اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را تایید کرد. یحیی …