حمله هوایی اسرائیل به غزه «در پاسخ به» شلیک راکت توسط حماس

ارتش اسرائیل می‌گوید بامداد شنبه، ۲۸ خرداد، با انجام حمله هوایی به مرکز غزه به شلیک راکت از این باریکه به جنوب اسرائیل «پاسخ داده است».

ارتش اسرائیل می‌گوید که «اهداف وابسته به حماس» بمباران شده است. پهپادهای اسرائیل هم یک برج دید‌بانی گروه‌های مسلح فلسطینی را در محله زیتون در شرق غزه هدف قرار دادند.

منابع فلسطینی گفتند که قایق‌های جنگی اسرائیل نیز به شلیک به سوی سواحل غزه در دریای مدیترانه اقدام کردند.گزارشی در مورد میزان آسیب جانی حملات اسرائیلی منتشر نشده است.

پیش از آن، راکتی که از غزه به جنوب اسرائیل شلیک شد، توسط سامانه دفاع ضد راکتی «گنبد آهنین» در هوا منحرف و منهدم شد و به جایی اصابت نکرد. فلسطینیان از شلیک چند راکت خبر داده بودند.

با این حال، طنین انداختن صدای آژیر خطر حمله راکتی در ساعت سه بامداد در شماری از شهرهای جنوبی، از جمله بندر اشکلون، نتیووت، کارمیه، زیکیم و بکیئیم، ساکنان اسرائیلی را وحشت‌زده کرده بود.

این نخستین بار در ۱۳ ماه اخیر، پس از آخرین عملیات سنگین نظامی اسرائیل در غزه موسوم به «محافظ دیوارها» بود که از غزه به اسرائیل راکت شلیک شده است.

نفتالی بنت، نخست ‌وزیر اسرائیل، هفته گذشته در اولین سالگرد تشکیل ائتلاف دولتش گفته بود که کودکان جنوب اسرائیل برای نخستین‌ بار در عمر خود، یک سال به‌دور از اضطراب از حمله راکتی را گذرانده‌اند.

رسانه‌های اسرائیل و منابع فلسطینی حمله راکتی را با کشته شدن سه مرد فلسطینی در یورش ارتش اسرائیل در بامداد جمعه، ۲۷ خرداد، به اردوگاه فلسطینی جنین در کرانه باختری، مرتبط دانستند.

اسرائیل گفته بود که سه فلسطینی افراد مسلح بودند و از خودروی آن‌ها مقادیری اسلحه به دست آمد. به گزارش شبکه الجزیره، ارتش اسرائیل سه مرد فلسطینی را با شیوه کمین کردن به رگبار گلوله بست.

سازمان‌های مسلح فلسطینی، از جمله حماس، گفته‌اند که اسرائیل تقاص کشته شدن سه «مبارز» را خواهد داد.

اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری در سه ماه اخیر در کانون درگیری مسلحانه بوده است. اسرائیل می‌گوید که اکثر مردان مسلحی که در ماه‌های گذشته ۱۷ اسرائیلی و سه خارجی را کشتند، از جنین و مناطق اطراف آن آمده بودند.

اینرا هم بخوانید

پزشکیان در اولین سخنرانی بعد از پیروزی: اگر خامنه‌ای نبود «اسم ما از صندوق درنمی‌آمد»

RadioFarda مسعود پزشکیان در نخستین سخنرانی خود به عنوان پیروز چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام …