حمله وحشیانه نیروی انتظامی به تجمع اعتراضی کارگران معدن طلای “آق دره” محکوم است!

نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ٢٥ خردادبه تجمع اعتراضی کارگران اخراج شده معدن طلای “آق دره” در استان آذربایجان غربی وحشیانه حمله کرده اند.بر اساس گزارشات منتشر شده در جریان این حملات چندین زن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در اثر ضربات وارده بیهوش شده و ١٠ نفر از معترضان نیز دستگیر شده اند.

کارگران معدن “آق دره” تحت بدترین شرایط کار و بادستمزدهای ناچیز مشغول به کارند. این کارگران در دو سال گذشته چندین اعتراض و مبارزه بزرگ به راه انداخته اند. جمهوری اسلامی بارها به اعتراضات کارگران حمله کرده و در صدد بوده است به این اعتراضات کارگران انگ”امنیتی”زده  و مبارزه کارگران را سرکوب نماید.در دوره قبلی مبارزات کارگران”آق دره”؛  رژیم ١٧ کارگر را به شلاق محکوم کرد. این اقدام حکومت هم مانع مبارزه کارگران نشد. در جریان اعتراضات روز پنجشنبه خانواده ها و همسران کارگران به همراه کارگران اخراجی دست به اعتراض زده اند.

بر اساس گزارشات منتشر شده این تجمع کارگران از مدتی پیش آغاز شده و کارگران اخراجی معدن از روستاهای” آقدره و انگورد”در این تجمعات حضور دارند. تنها خواسته شان، بازگشت به کار است.حمله به کارگران محکوم است.عاملان و آمران این حملات باید به مردم معرفی شوند. اعتراض و مبارزه  حق مسلم کارگران برای نقد کردن مطالباتشان می باشد. همه دستگیرشدگان باید فورا آزاد شوند.

محمد شکوهی

١٦ جون ٢٠١٧

لینک فیلم

https://www.youtube.com/watch?v=8ZC-GOxbgvY

اینرا هم بخوانید

اعتصاب هزاران کارگر پروژه ای بر شدت گرداب بلعنده حکومت می افزاید- مهران محبی

معرکه گیری های انتخاباتی جنایتکاران و دزدان برای جلب و جذب یک عده ای هر …