حکم دادگاه انتاریو علیه جمهوری اسلامی راه نشان می‌دهد!

وزارت خارجه کانادا حکم دادگاه عالی اونتاریو درباره سرنگونی پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی را به وزارت خارجه ایران ابلاغ کرد.

بر مبنای شکایت شش نفر از بازماندگان قربانیان پرواز پی‌اس‌۷۵۲، دادگاه عالی استان انتاریو کانادا با حکم قاضی ادوارد بلوبابا، برای اولین بار در تاریخ قضایی کانادا ‌صریحاً اعلام کرد: رسیدگی به جنایت ساقط کردن عمدی هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، ‌باید از قانون مصونیت دولتی فراتر رود. طبق سند «عدالت برای قربانیان تروریسم» این جنایت ‌آشکار را بررسی و حکم صادر کند.

او تصریح کرد: «شاکیان ثابت کردند ساقط شدن هواپیمای اوکراینی با دو موشک سپاه پاسداران اقدامی تروریستی و عمدی بوده است». شش خانواده قربانیان می‌توانند از محل دارایی‌های ایران غرامت دریافت کنند و جمهوری اسلامی ایران را محکوم به پرداخت ۱۰۷ میلیون دلار غرامت به خانواده شش تن از قربانیان کرد.

جهان به خوبی به یاد دارد هواپیمایی اوکراینی در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ به‌ فاصله کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران با شلیک عامدانه حداقل دو موشک پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن را بیرحمانه به قتل رسیدند.

جمهوری اسلامی پس از سه روز دروغگویی و پنهان‌کاری و از بین بردن بسیاری از شواهد، اعتراف کرد که پدافند ضد هوایی سپاه پاسداران دچار «خطای انسانی» شده است. با شقاوتی که فقط از حکومت جنایتکار اسلامی بر‌می‌آید خانواده قربانیان را تحت فشار امنیتی قرار داد. اما اعتراضات سراسری علیه این جنایت ‌سازمان‌یافته به درستی رأس حکومت و خامنه‌ای و شرکایش را بعنوان عاملین و آمرین این جنایت به جهانیان معرفی کرد!

صدور حکم دادگاه عالی انتاریو راه نشان می‌دهد و باید الگویی برای دیگر کشور‌ها باشد که به جنایات تروریستی جمهوری اسلامی رسیدگی کنند و سران جمهوری اسلامی را تحت پیگرد بین‌المللی قرار دهند.

حکومت اسلامی ایران باید به جرم جنایت علیه بشریت، بایکوت و از تمامی نهادهای بین‌المللی اخراج شود. همه سران جنایتکار و تروریست ‌آن، به همین جرم دستگیر و محاکمه شوند!

حزب کمونیست کارگری ایران – واحد کانادا

۷ جون 2022

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …