حکم وحشیانه شلاق کارگران بافق یزد پس گرفته شد

تمامی احکام صادر شده برای آنان باید لغو شود
به گزارش جداری فروغی وکیل کارگران بافق یزد در ٢٥ اسفند ماه، حکم تجدید نظر مربوط به هفت نفر از کارگران این معدن، حکم وحشیانه شلاق حذف شده است. او در این باره چنین توضیح میدهد: “در دادنامه صادره بدوی، حکم صادره، ٧٧ماه حبس و ٣٠ ضربه شلاق بود که برای مدت ٥ سال تعلیق شده بود، اما در دادنامه تجدیدنظر مدت تعلیق به سه سال تقلیل یافته و ٣٠ ضربه شلاق به یک میلیون تومان جریمه نقدی برای هرکدام از هفت نفر تبدیل شده‌است.” جداری فروغی در خاتمه سخنانش چنین میگوید:” از نظر من در پرونده دلایلی مبنی بر محکومیت کارگران وجود نداشت، ولی علیرغم این مساله، تقلیل مدت تعلیق حکم و نیز تبدیل شلاق به جریمه نقدی، تغییرات مثبتی است که اتفاق افتاده‌است.”.
بدین ترتیب تقلیل حکم ٧٧ کارگر بافق یزد و حذف حکم شلاق آنان خود یک عقب نشینی از جانب حکومت است که به طور واقعی زیر فشار کارزاری گسترده صورت گرفته است. اما کارگران خواستار لغو کامل احکام صادر شده برای ٧ کارگر معدن بافق یزد و خاتمه دادن به پرونده امنیتی تشکیل شده برای آنان هستند. 
 دادگاه تجدید نظر کارگران بافق یزد در واقع زیر فشاری که قرار داشته، حکم شلاق را لغو کرده است، اما در قبال آن این کارگران را به یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است. صدور این حکم باید با اعتراض وسیع ما روبرو شود و باید تا لغو کامل احکام صادر شده برای ٧ کارگر بافق یزد به کارزار اعتراضی خود ادامه دهیم.
٧ کارگر بافق یزد بخاطر مبارزات جانانه ٥ هزار کارگر این معدن در دو سال و نیم قبل که با حمایت وسیع مردم شهر روبرو شد، محاکمه شده اند، پرونده امنیتی تشکیل شده برای آنان باید تمام بسته شود. 
 کارگران به احکام وحشیانه شلاق که مصداق قوانین مجازات اسلامی است و متعلق به عهد بربریت است اعتراض دارند و در برابر آن جانانه ایستاده و این اعتراض به کارزاری در سطح جامعه تبدیل شده است. همچنین مبارزه علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و کلیه فعالین اجتماعی کمپینی است که بدنبال بیانیه مشترک اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده به راه افتاده و در این کارزار صف کارگران و معلمان کنار هم ایستادند و اکنون میرود که به جنبشی اجتماعی تبدیل شود. وسیعا به این کارزار بپیوندیم. 
شلاق زدن ممنوع و تمامی احکام امنیتی لغو
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
شهلا دانشفر

 Free Them Now

٢٥ اسفند ٩٥

کارگران در سال ٩٥

https://www.facebook.com/shahla.daneshfar.9/posts/10210230167085415

اینرا هم بخوانید

گسترش اعتصابات پاسخ پرستاران به سرکوب‌ها – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۸۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …