حکومت بازداشت شدگان در گیلان را به«فعالیت در راستای سالگرد اعتراضات» متهم کرد

عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان بازداشت شدگان در این استان را به «فعالیت در راستای سالگرد اعتراضات ،«اقدام علیه امنیت ملی» از طریق «فعالیت در راستای سالگرد اعتراضات» متهم کرد.همزمان اداره کل اطلاعات گیلان آنها را به «ارتباط با خانواده‌های معترضان کشته شده و تحریک آنها» و «فعالیت تبلیغی به جهت اهداف براندازی» متهم کرد. این افراد در شهرهای رشت، انزلی، فومن و لاهیجان بازداشت شده‌اند.

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم تعداد بازداشت شدگان را «۱۲ زن و مرد» عنوان کرده و به آنها «اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های معاند که به صورت شبکه‌ای به جهت اهداف براندازی» بازداشت شده‌اند.

لازم به توضیح است که ۱۲ نفر از فعالان حقوق زنان روز چهارشنبه ۲۵ مرداد دستگیر شده اند.اسامی: متین یزدانی، فروغ سمیع‌نیا، یاسمین حشدری، جلوه جواهری، زهرا دادرس، زهره دادرس، نگین رضایی، شیوا شاه‌سیاه و واحده خوش سیرت، آزاده چاوشیان، سارا جهانی و هومن طاهری به شکل جداگانه طی توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی در شهرهای رشت،‌ فومن، انزلی و لاهیجان بازداشت شدند.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …