خامنه ای:اختلافات حکومتی،انتقاد از دولت، اقتصاد مقاومتی، شک در آمارهای دولتی و..

خامنه ای در دیدار با  رئیس و اعضای مجلس خبرگانش امروز در باره ختلافات حکومتی،انتقاد از دولت، اقتصاد مقاومتی، شک در آمارهای دولتی و.. سخنانی گفته است. بخش هایی از سخنان وی برگرفته از خبرگزاری فارس ضمیمه است. روزنه

فارس: باید با تلاش بی وقفه و عینی کردن آثار اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم، حرکت پرافتخار 4 دهه اخیر را شتاب و رونق بیشتری بخشیم.خامنه ای در ادامه به اختلاف نظر و سلایق متفاوت در موضوعات اصلی کشور و امکان وجود استدلال های گوناگون برای صاحبان هریک از دیدگاهها اشاره و خاطرنشان کردند: در چنین مواردی، راه حل، رجوع به مبانی و اصول و محکمات نظام اسلامی است و اگر استدلال مطرح شده با اصول همخوانی داشت، صحیح است و در غیر این صورت، مردود خواهد بود.شکایات مردم و دیدگاههای صاحبنظران به‌دست ما می رسد و باید در مسائلی نظیر تولید، اشتغال، از بین بردن رکود به معنای واقعی کلمه، قاچاق و واردات و صادرات به‌گونه‌ای عمل کرد که مردم تأثیر آن را در زندگی خود، کاملاً احساس کنند اما اکنون، اینگونه نیست.

برخی روشنفکرنمایان به گونه ای صحبت می کنند که گویا آموزه های غرب منشأ و مروج احساس مسئولیت در قبال مردم است در حالیکه مسئولیت اجتماعی و احساس مسئولیت در قبال خداوند و مردم از مبانی اسلامی حکومت و معارف و مفاهیم قرآنی است.

در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم، به‌شدت مسئول هستیم و اگر حتی یک جوان مؤمن در اثر عملکرد ما خدای ناکرده از راه منحرف شود، ما مسئولیم.

«تحقق احکام اسلامی ولو به‌صورت تدریجی»، «عقب نشینی نکردن از روند اجرای احکام اسلامی»، «مبارزه با استکبار و اعتماد نداشتن به آن» را از محکمات نظام اسلامی برشمردند و گفتند: «مبارزه با استکبار و مقابله با استبداد بین المللی و برتری جویی اهل کفر بر اهل ایمان»، از لوازم حتمی و بی چون و چرای نظام اسلامی است.

 مبارزه فقط به معنای رویارویی نظامی نیست بلکه ابعاد و شیوه های گوناگون فرهنگی، فکری، سیاسی و امنیتی دارد.

«احساس سیادت فرهنگی» و «ذلیل نبودن در مقابل فرهنگ بیگانه» از دیگر مبانی و محکمات نظام است و ما نباید در فرهنگ، احساس ضعف و فرودستی کنیم بلکه باید همواره احساس برتری فرهنگی داشته باشیم.

«خودداری از گرایش به اشرافی‌گری» از دیگر محکمات نظام اسلامی است اما متأسفانه یکی از مشکلات امروز جامعه، گرایش به نمایش اشرافی گری حتی در طبقات متوسط و پایین در اثر عملکرد برخی مسئولان است.

 خامنه ای در بخش دیگری از سخنانش، تکرار تعبیر «اقتصاد مقاومتی» را در بیان مسئولان، کارشناسان و صاحبنظران، نشانه پذیرش این چارچوب فکری برشمردند و افزودند: مهم این است که این چارچوب در عمل تحقق یابد.

وی با یادآوری اینکه در سال 94 نیز مسئله اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته بود، افزودند: چون آن سال، حرکت مطلوبی در عمل شکل نگرفت، سال 95 را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردیم. البته مسئولان دولتی کارهای قابل توجهی در این زمینه انجام داده اند اما این، فقط بخشی از کارهای لازم است.

 اگر همه کارهای ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی کشور و زندگی مردم شاهد بودیم. به رئیس جمهور محترم هم گفته ام که بیان شاخص های کلان خوب است البته اگر آمارها قابل خدشه نباشد، اما به هر حال اینها در زندگی و معیشت مردم در کوتاه مدت و میان مدت اثر نمی گذارد.

 «جذب سرمایه گذاری خارجی» را اقدامی مثبت برشمردند اما افزودند: تاکنون میزان کمی از توافقات خارجی محقق شده است، بنابراین نباید به امید و انتظار سرمایه گذاری آنها نشست بلکه باید آن کاری را که خودمان می توانیم، در داخل انجام دهیم.اقتصاد مقاومتی با مبانی محکم فکری و نظری، تنها راه علاج مشکلات کشور است و باید اجرا شود.

در ادامه هاشمی شاهرودی در خصوص مباحث مطرح شده در دومین اجلاس مجلس خبرگان، گفت: «محکوم کردن فتنه و فتنه‌گران»، «حمایت از مستضعفان»، «مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم»، «لزوم چاره‌اندیشی برای مشکلات اقتصادی و مسئله معیشت و بیکاری جوانان»، «لزوم توجه بیشتر دولت به اقتصاد مقاومتی»، «اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها»، «ضرورت ساده‌زیستی مسئولان»، «تشکر و قدردانی از حضور پرشکوه مردم در حماسه راهپیمایی 22 بهمن»، «تاکید بر پیگیری حقوق‌های نجومی»، «توجه به مشکلات مردم خوزستان»، «لزوم حفظ وحدت و همدلی اقوام و مذاهب»، «اهمیت توجه به تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی» و «تقویت روحیه جهادی» از مهمترین محورها، مباحث و نطق‌های رئیس و اعضای مجلس خبرگان در اجلاس اخیر بوده است.

اینرا هم بخوانید

تشکیل “پروفایل ژنتیک” برای فرزندان حاصل ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی

عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی رژیم به ایلنا گفته است:برای شش هزار فرزند …