خامنه ای در باره مذاکرات وین گفته:«کار به گونه خوبی پیش می‌رود»!آیا نرمش قهرمانانه دیگری در راه است؟

خامنه ای روز سه شنبه ٢٣ فروردین در دیدار با مسئولان حکومت در باره مذاکرات وین گفته است:«کار به گونه خوبی پیش می‌رود».وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: «کسی که بدعهدی کرده طرف مقابل است. الان هم در این بدعهدی گیر افتاده‌اند و اتفاقا آن‌ها به بن‌بست رسیده‌اند، ما به بن‌بست نرسیده‌ایم.» وی در ادامه گفت:”هیات مذاکره‌کننده، رییس‌جمهور و شورای‌ عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند.نقد کارهای مسئولان هم اشکالی ندارد، اما نقد با نگاه خوش‌بینانه و خالی از سوءظن باشد”.وی در ادامه خطاب به مسئولان حکومتش گفت:”در برنامه‌ریزی‌ها مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید و کار خودتان را جلو ببرید. اینجور نشود که اگر مذاکرات به نتایج مثبت یا نیمه مثبت یا منفی رسید، در کار شما خللی ایجاد شود”.

روزنه:اینکه خامنه ای می گوید کارها به گونه خوبی پیش می رود، چراغ سبز دیگر و تاکید مجددوی مبنی بر ادامه مذاکره و رسیدن به یک توافق است. وزارت خارجه رژیم بارها تاکید کرده که مذاکرات در حال نهایی شدن است. در هفته های اخیر آمریکا ماندن سپاه در لیست گروههای تروریستی را به عنوان یکی از پیش شرط رسیدن به توافق با جمهوری اسلامی اعلام کرده است. وضعیت اقتصاد و مالی جمهوری اسلامی در اثر تحریمهای کمرشکن روز به روز خرابتر شده و حکومت نیار به این توافق دارد که میلیاردها دلار پول و دارایی هایش آزاد شود و…

خامنه ای بارها اعلام کرده که حاضر به یک”نرمش قهرمانه دیگر” است. صحبتهای امروز وی تاکید دیگری بر ادامه مذاکره و رسیدن توافق است. اینکه این توافق چه باشد و چه هزینه ای رژیم برای آن بپردازد، موضوع حیاتی و حساس هم برای حکومت و هم برای طرف های باقیمانده در مذاکرات برجامی است. رژیم چه مجبور به عقب نشینی و تن دادن به توافق برسد و یا نرسید، بحرانش تشدید تر خواهد شد.جمهوری اسلامی با برجام و بی برجام باید گورش را گم بکند.

روز سه شنبه تویتر خامنه ای در باره سخنان وی اصلاحیه زیر را منتشر کرد

“اصلاحیه/ بحمدلله دیپلماسی کشور درجهت خوبی حرکت میکند.آنچه که حالا درمسائل دیپلماسی موردتوجه هست مسئله هسته‌ای‌ست.هیئت مذاکره‌کننده، رئیس‌جمهور و شورای امنیت ملی رادرجریان میگذارندوتصمیم میگیرندوجلو میروند.هیئت مذاکره ما هم تااینجابرابر زیاده‌خواهی طرف مقابل مقاومت کرده وخواهدکرد”.

اینرا هم بخوانید

خامنه ای با اعلام ٥ روز عزای حکومتی؛ اعلام کرد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ مجریه قرار میگرد

*خامنه ای ضمن اعلام پنج روز عزای حکومتی بدنبال کشته شدن رئیسی، اعلام کرد، “محمد …