خدا هم به قرنطینه رفت

بحران شیوع کرونا سوالات عمیق و ماندگاری را برای معتقدین به مذاهب مختلف ایجاد کرده است. خدایان، فرشتگان، پیامبران، امامان، کشیشان، خاخام ها، آخوندها و معتقدین به مذاهب یک به یک نظاره گر عملکرد علوم طبیعی نشسته اند تا به دست پزشکان معجزه ای صورت پذیرد و شر بحران کرونا را از شر جامعه بشری بردارد. در امام زاده ها، مساجد، کلیساها و کنیسه ها که توسط شیادانی حرفه ای شفابخش معرفی میشدند تخته شده است. خانه خدا تعطیل شده و خدا را هم به قرنطینه و مرخصی فرستاده اند. آیت الله ها و کشیشان و خاخام ها، این بزرگترین شیادان تاریخ بشر، بازارشان کساد شده و دارند سر خود را میخارانند تا راهی برای جلوگیری از تعطیل کسب و کار پردرآمد خود پیدا کنند و صنعت مذهب را از زیر دست و پای مردم نجات دهند.

در ایران، جمهوری اسلامی و آیت الله ها مورد نفرت عمیق مردم اند و اسلام بعنوان پرچم ایدئولوژیک حکومت نیز که در دهه های گذشتته در مقابل جنبش وسیع ضد مذهبی ضربات سنگینی خورده بوده با شروع کرونا در ابعادی بسیار توده ای تر زیر ضرب مردم قرار گرفته است.

برای نیروهای پیشرو، سکولار، ضد دین، نهادها و سازمانها و احزاب سیاسی رادیکال موقعیت مساعدتری برای تعیین تکلیف اساسی نوع بشر با مذهب، ایجاد شده است. حزب کمونیست کارگری بعنوان حزبی ضد مذهبی و پرچمدار مقابله با مذهب و همه فعالین آن بویژه در ایران نه تنها نقد مذهب و اعتقادات مذهبی را باید جدی تر بگیرند بلکه بعنوان یک جریان کمونیستی مهم است که نقد طبقاتی از مذهب را وسیعا رواج دهند.

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …