خراج حدود ۱۴۰ کارگر حوزه پتروشیمی

ایلنا:اخراج حدود ۱۴۰ کارگر حوزه پتروشیمی در کمتر از یک ماه

در پتروشیمی بندر امام، شرکت مهندسی موجان که مجری طرح احداث تصفیه‌خانه مرکزی این شرکت است، در حالی که از زمستان سال ۹۵ تاکنون، تنها حدود ۵۰ درصد پیشرفت پروژه داشته است، ۵۰ کارگر خود را به بهانه زیان‌دهی اخراج می‌کند تا شاید از این طریق، کارفرما را مجبور به تجدیدنظر در مبلغ قرارداد کند زیرا در اینجا از کارگران به‌عنوان اهرم فشار استفاده می‌شود.

در شرکت لوله‌سازی سدید ماهشهر در فاز یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نزدیک به ۸۰ کارگر به بهانه زیان دهی شرکت مذکور اخراج یا در آستانه‌ اخراج قرار می‌گیرند. دریافت اعتبار بانکی از بانک تجارت، شرط شرکت مذکور برای ادامه‌  کار کارگران اعلام می‌شود. مسئله‌ای که از زمستان سال ۹۷ توسط مسئولان استان  پیگیری شده ولی تا کنون به نتیجه نرسیده است.

در شرکت پتروشیمی فارابی، از شرکت‌های زیرمجموعه‌ هلدینگ تاپیکو، حدود ۸ کارگر از مجموع ۳۵ کارگری که در معرض بیکاری هستند، به بهانه‌ تخلف اداری اخراج می‌شوند. مسئله‌ای که در هیچ مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات، مطرح نشده است. در این خصوص تا کنون وساطت اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز نتیجه نداده است و امکان ادامه‌  این روند و افزایش تعداد کارگران اخراجی نیز وجود دارد. کارگران، جو ایجادشده در این شرکت را توأم با نگرانی و وحشت توصیف کرده اند.

 

 

اینرا هم بخوانید

فاکس‌نیوز: دولت اوباما مانع بازداشت حامیان برنامه هسته‌ای ایران در آمریکا شد

شبکه خبری فاکس‌نیوز روز چهارشنبه مدعی شد «افشاگران» به دو سناتور آمریکایی اطلاع داده‌اند وزارت …