خسارت سیل به 10 هزار خانه در کرمان، دهها هزار نفرآواره شده اند

بر اساس تازه ترین اخبار رسانه های حکومتی روز یکشنبه اول اسفند؛۱۰ هزار خانه در سیل در استان کرمان دچار خسارت شدید شده اند.سیل شهرستان های شرقی، شهر بردسیر و شهر جیرفت در استان کرمان را به صورت جدی تهدید می کند.ده ها روستای شهرستان ریگان در محاصره سیل هستند.۷۰۰ خانه  شهرستان بردسیرها زیرآب سد حنیفه است.اطلاعی از وضعیت ۱۵ روستا و عشایر شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در دست نیست و راه های ارتباطی با آنها به طور کامل قطع شده است. همچنان ۱۰۰ روستا در محاصره سیل قرار دارند و شب گذشته نیز هزاران نفر شب خود را در خودروهای شخصی، مدارس و مساجد گذرانده اند.بسیاری از مزارع، روستاها و خانه های روستایی در فهرج، جیرفت، عنبرآباد، ریگان نیز زیر آب هستند و در شهر بردسیر نیز همچنان سیلاب ناشی از شکستن سیل بند حنیفه ادامه دارد .بسیاری از خانه های مردم دچار آب گرفتگی شده اند بطوریکه مردم با مراجعه به فرمانداری درخواست دریافت کمک برای تخلیه خانه ها از آب را دارند.

 در شهرستان بافت هنوز هیچ اطلاعی در خصوص ساکنان ۱۵ روستا که در محاصره برف  وسیل قرار دارند در دست نیست.. و…..در یک چنین وضعیتی که فاجعه سیل به بار آورده معاون استاندار کرمان بی شرمانه گفته است:سیل زدگان  همچنان آواره هستند آب هنوز در این مناطق جاری است و امدادرسانی را مشکل کرده است. مردم برخی مناظق به دلیل شدت تخریب جاهده درخواست امداد هوایی کرده اند که حکومت پاسخی نداده است.

نزدیک به 6 روز است دهها شهر در استانهای کرمان، بوشهر و فارس درگیر فاجعه سیل هستند.هزاران نفر آواره و بدون حداقل امکانات زیستی می باشند. به گفته مقامات حکومت نزدیک به  هفت هزار خانه خسارت دیده اند. در جهرم ریزش سد شهر را تهدید می کند .1300 خانه خراب شده اند. راه 400 روستای استان فارس مسدود شده است.16 شهرستان استان کرمان از جمله شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، قلعه‌گنج، کهنوج و منوجان گرفتار سیل و آب‌گرفتگی هستند. اینها اخبار رسانه های حکومتی از فاجعه سیل و ویرانی می باشد.

در حالیکه اعتراضات مردم خوزستان علیه حکومت و بی تفاوتی اش در مقابله با بحران آلودگی که جان و زندگی میلیونها نفر را با خطرات جدی روبرو کرده است، ادامه دارد و مردم هر  روز در خیابان در اعتراض هستند، بخش های دیگر مردم دراستانهای کرمان، بوشهر و فارس در چند روز اخیر درگیر سیلی ویرانگرهستند. حکومت اینجا هم فقط وعده و وعیده های توخالی داده است.دهها هزار نفر  از مردم سیلزده آواره و با مشکلات عدیده روبرو می باشند. کمبود نان و آب و قطعی برق وگاز و نبود امکانات زیستی زندگی مردم را با بحران جدی روبرو کرده است. در این میان حکومت طبق معمول همیشه برای کمک به سیل زدگان همه اش وعده و وعید داده است.

در یک چنین وضعیتی حکومت چندین مانور نظامی در حال اجرا دارد. در دو روز آینده دار و دسته های تروریست اسلامی را به تهران می آورد تا “کنفرانس فلسطین”، بخوان حمایت از ترروریسم اسلامی برگزار نماید. میلیاردها تومان خرج لفت و لیستش می کند. دهها هزار نفر سیل زده آب خوردن و حداقل امکانات زیستی را ندارند. میلیونها مردم نفر در خوزستان زندگی شان در نتیجه سیاستهای ضد مردمی این حکومت عملا فلج شده است.

انتظار کمک و امداد رسانی از حکومت دزدان و فاچاقچیان، انتظاری بیهوده می باشد. مردم مناطق سیل زده برای مقابله با این وضعیت چاره ای جز این ندارند که دست به اعتراض بر علیه حکومت بزنند. باید حکومت را مجبور کرد که امکانات زیستی ورفاهی برای دهها هزار نفر که هست و نیستشان در سیل اخیر از دست داده اند،مهیا نماید. مردم این مناطق باید در برابر مراکز دولتی، فرمانداریها و استانداریها تجمع کرده دست به اعتراض بزنند و خواهان  رسیدگی فوری به مشکلات و مصائب ناشی از سیل توسط حکومت بشوند. مردم باید خواهان اسکان فوری، فراهم آوردن همه امکانات زیستی، بهداشتی برای سیلزدگان  شوند. طبیعی است حکومت مثل همیشه این کار را وظیفه خودش نمی داند و تا به حال هم همینطوری بوده است. چاره و راه حل مبارزه و اعتراض گسترد مردم علیه حکومت و مجبور کردنش به امدادرسانی فوری به مردم می باشد. مردم خوزستان  راه نشان می دهند. مردمان مناطق سیل زده نیز باید چنین بکند.

محمد شکوهی

اول اسفند 1395، 19 فوریه 2017

اینرا هم بخوانید

وزارت بهداشت: “افزایش۴۶درصدی تعرفه‌های پزشکی جبران گذشته است”- محمد شکوهی

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت هفته گذشته در دفاع از مصوبه شورای‌عالی بیمه مبنی …