خطاب به همه اعضا و دوستداران حزب

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

دوستان! اعضا و دوستداران حزب!

کنگره ۱۲ حزب کمونیست کارگری با موفقیت برگزار شد. برگزاری آنرا به همه شما که خود در عظمت و موفقیت آن نقش آفرین بودید، شادباش میگویم.

یک بخش شورانگیز این کنگره  پیامهای زیبای شما اعضا و دوستدارن حزب بود که شور و حالی وصف ناپذیر در میان شرکت کنندگان ایجاد کرد و بسیار گویا و مسرت بخش بود. پیامهای شما بطور واقعی کنگره را به اعتراضات کف خیابان به وسعت کشور وصل کرد و نشان داد که این حزب شما کارگران، شما معلمان، شما بازنشستگان، شما خانواده های دادخواه، شما رنگین کمانی ها، شما زنانی که بیش از ۴۰ سال است علیه آپارتاید جنسی در جدالید و رنگی زنانه به انقلاب علیه حکومت ضد  زن حاکم بر ایران زده اید و شما بخش های مختلف مردم است.

در این پیام ها کارگرانی از نیشکر هفت تپه، نفت، فولاد اهواز، شهرداری، معدن و کشاورزان را می بینیم که از اعتراضات و خواسته هایشان سخن میگویند و توقعات و انتظاراتشان  را  از حزب خود اعلام میکنند.

در این پیام ها رنگین کمانی ای را می بینیم که از دردها و معضلاتش سخن میگوید و انتظارش از حزب خود اینست که حقوق او و کسانی مثل او را نمایندگی کند و برای دگرگونی جامعه دو چندان تلاش نماید.

در این پیامها جوان ۲۰ ساله ای را می بینیم که موزیسین، ترانه سرا و نوازنده گیتار است و از اینکه او و جوانانی مثل او نه فقط در ایران حمایت نمیشوند بلکه سرکوب میشوند و حتی موزیک زیر زمینی هم سرکوب می شود سخن میگوید و می خواهد عضو حزب کمونیست کارگری بشود.

در این پیامها کارگری را می بینیم که با فراخوان به  همه کارگران برای مبارزه متحد علیه بساط بردگی سرمایه داری از رقم زدن برگ نوینی از جنبش کارگری و جهانی کردن صدای کارگران سخن میگوید.

در این پیامها فریاد زن معترضی را می شنویم که با صلابت میگوید “زنان به عقب بازنمی گردند” و موجودیت و اندیشه سیاسی محکم و استواری به نام “حزب کمونیست کارگری” را روشنی بخش مسیر حرکت جامعه و پیروزی میداند.

در این پیامها کارگری از شهرداری در خوزستان را می بینیم که با خشم و نفرت از وضع موجود از مشکلاتش می گوید و در اشاره به سرکوبگری های حکومت علیه مردمی که اعتراضشان به بی آبی بود مینویسد:”آب را روی ما قطع کردند. شهر به شهر آمدیم بیرون و داد کشیدیم. گفتند اغتشاش شده است. درست می گویید ما اغتشاشگریم. ما طغیانگریم. ما یاغی هستیم. ما کارگریم. و به کمتر از رفتن شما رضایت نمیدهیم. ما انسانیم  و می خواهیم مثل انسان زندگی کنیم”.

در این پیامها زنی از افغانستان را می بینیم که از مشکلاتش میگوید و از اینکه حق شهروندی  برای آنها در ایران با حاکمیت جمهوری اسلامی یک رویاست و این حق تنها در یک دنیای بهتر متحقق می‌شود. دنیایی که انسانها از همه هویت های قومی و ملی و نژادی رها شده باشند و تنها هویت انسانی ملاک هر شهروند باشد. و از تلاش برای ایجاد دنیایی بدون مرز، بدون تبعیض، برابر و بدون هیچ اختلاف طبقاتی  سخن میگوید.

در این پیامها پزشکی را می بینیم که خواسته او یک زندگی انسانی است، خواسته او  کار و تحصیل و نان و آزادی است و برحذف رابطه پولی بین طبیب و بیمار تاکید دارد و خواستار پیگیری مطالباتش تحت لوای حزبی است که اساس کمونیسم اش انسان است. و نیز پرستاری را می بینیم که از جنگ با بیماری مهلک کرونا و با حکومتی که خرید واکسن کرونا را با فتوا منع کرد سخن گفته و علیه حکومت اسلامی به عنوان مسئول مستقیم کشتار جمعی بخاطر رواج اپیدمی کرونا  اعلام کیفرخواست میکند.

در این پیامها زن خانه داری را شاهد هستیم که همسرش راننده کامیون است و زندگی شان زیر فشار گرانی و بی تامینی له شده و دادخواه است و میخواهد که کنگره حق خواه او و همسرش باشد.

در این پیامها زنی را می بینیم که از راهروهای دادگاه های خانواده سخن میگوید.  از شکایتهای بی سرانجامش، از تجاوزها و تعرض های جنسی در محل کار تا مدرسه و دانشگاه و کوچه و خیابان و حتی خانواده و از دهان هایی که جمهوری اسلامی زن کُش با این قوانین خانواده و ضدزن بست سخن میگوید و حرف آخرش اینست که این انسانهای درد کشیده یقین دارند که همپا و همراه حزبشان با پرچم “یک دنیای بهتر” جمهوری اسلامی را سرنگون میکنند و جامعه ای می سازند که اساسش انسان است!

در این پیامها درجه داری از ارتش را می بینیم که از بدنه ارتش به عنوان قشر محروم و ضعیف جامعه و وجود سرکوب و خفقان در پادگانها و حقوقهای زیر خط فقر در میان این بخش از ارتشیان سخن میگوید و با اشاره به نارضایتی وسیع در میان سربازان و درجه داران رده پایین ارتش تقاضایش از کنگره اینست که حزب صدای اعتراض آنها را رسانه ای کند. و نیز درجه دار دیگری در پیامش از فساد و دزدی و درجه بالای قساوت و آدم کشی  در دستگاه سرکوب حکومت میگوید و از اینکه با حزب آشنا شده ابراز شادی و خشنودی میکند.

در این پیامها کشاورزی را میشنویم که از دل کانون داغ اعتراض در اصفهان و اعتراض به خشک شدن زاینده رود  و این که بحث بر سر نابودی زمین، هوا، آب و زندگی و کار است سخن میگوید و انتظارش از کنگره حمایت وسیع از خواستها و اعتراضات آنان است. میخواهد که صدای آنها  را هر چه رساتر انعکاس دهیم  و راهنما باشیم . در آخر هم بر سرنگونی حکومت به عنوان راه اصلی رهایی کل جامعه تاکید میکند.

در این پیامها خانواده دادخواهی را می بینیم که به عنوان دادخواه خونهای به ناحق ریخته شده در چهل و چند سال حاکمیت حکومت جنایتکار اسلامی امیدش اینست که کنگره صدای بیصدایان باشد.  و خانواده دادخواه دیگری از خانواده های جانباختگان راه آزادی دهه شصت را داریم که میگوید صدای رسای جنبش دادخواهی است. از جمله صدای همه خانواده های جانباختگان در دهه شصت ، در آبان ۹۸،  خانواده جان باختگان هواپیمای اکراینی، و همه دادخواهان است. و صدای اعتراضش را به دستگیری ها و آزار و شکنجه زندانیان در زندان و سرکوب مردم در خیزش مردمی در خوزستان و اصفهان و دستگیری ها و به قتل رساندن شماری از معترضین بلند کرده و خواستار آزادی همه بازداشت شدگان در این خیزش ها و آزادی تمامی زندانیان سیاسی شده است. در آخر هم حرفش این است که جمهوری اسلامی بخاطر همه این جنایات و سرکوبگری ها باید در جهان به انزوا کشانده شود و از کنگره میخواهد صدای جنبش دادخواهی باشد.

و بالاخره پیام جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه را داریم که در آن به شرایط خطیری که کنگره برگزار میشود و موقعیت بسیار برجسته جنبش کارگری و جنبش های اعتراضی در سطح جامعه اشاره میکند. از پیشرویهای جنبش کارگری و فضای چپ حاکم بر جنبش های جاری میگوید و با تاکید بر ضرورت وجود  یک قطب کمونیسم اجتماعی و کارگری که توجه و اعتماد جامعه را کسب کند و به یک آلترناتیو سیاسی در جامعه تبدیل شود، حزب کمونیست کارگری را پاسخ به این نیاز میداند.  دوستان کارگری که امیدشان اینست که کنگره قدمی در جهت تقویت این آلترناتیو و  مباحثش راهگشای پیروزی باشد.

در تمام  این پیامها بر داشتن حق یک زندگی انسانی تاکید میشود و پلاتفرم مبارزاتی این پیام دهندگان  خواستهای سراسری ای چون درمان رایگان، تحصیل رایگان، منع کار کودک و برخورداری همه کودکان از یک زندگی شاد انسانی، رفع سانسور و آزادی های بدون قید و شرط، آزادی تمامی زندانیان سیاسی، برابری زن و مرد و از بین رفتن مذهب و خرافه، و معیشت منزلت کرامت انسانی  است.

بدین ترتیب دهها پیام به کنگره آمده بود و در جریان کنگره و بعد از آن نیز ارسال پیامها ادامه داشت. در این کنگره همچنین دوست کارگری از نیشکر هفت تپه و کارگر دیگری از  نفت خود از پیشنهاد دهندگان قرار به کنگره بودند. در یکی از این قرارها از کنگره خواسته شده بود که  بر تکثیر تجربه نیشکر هفت تپه و به راه اندازی جنبشی سراسری برای ایجاد شوراها تاکید کند و قرار دیگر خواستش حمایت قاطع از مبارزات  و خواستهای کارگران نفت و تلاش برای سراسری شدن جنبش حول دو خواست مهم کوتاه شدن دست پیمانکاران و لغو قوانین مناطق ویژه اقتصادی به عنوان دو مطالبه مهم که ساختارهای سیاسی- اقتصادی حاکم را به چالش میکشد و نیز حمایت از جنبش برای خواست افزایش دستمزدها بود.

با پایان کنگره دوستانی شوق و ذوق خود را از برگزاری چنین کنگره ای باشکوه اعلام کردند. دوستانی با نوشته های خود تلاش کردند پاسخ ناباوران را بدهند. و در همه این اظهار نظر کردنها میشد جایگاه واقعی این کنگره و حزب  را بهتر دید.

بله این چنین است که کنگره دوازدهم حزب کنگره انقلابی انسانی برا ی جامعه ای انسانی بود. آنهم در اوضاع پر تلاطم جامعه ای که با شتاب به آن سو خیز برداشته است.

کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری با قرارها و قطعنامه هایش و با سخنرانی های پرشوری  که در آن ایراد شد،  پاسخی  به همه این صداها بود.  من شهلا دانشفر بعنوان دبیر کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری از همه اعضا و دوستداران حزب که به این کنگره پیام دادند و به اینگونه در آن نقش آفرین بودند، قدردانی کرده و درود میفرستم.

دوستان با شرکت پرشور شما و پیامهای گرمتان در واقع این کنگره به داخل کشور وصل بود و این برای همه ما بسیار شادی بخش است. از همین رو میخواهم بگویم که این کنگره حزبی بود که بیش از هر وقت درهای خود را به روی همه مردم محروم و ستمدیده جامعه باز کرده و میگوید بیایید عضو حزب شوید. این حزب همه شماست.

نکته آخر اینکه کنگره دوازدهم  همه ما و حزب را در موقعیت جدیدی قرار داد. برای تحقق پیروزی انقلابی که از آن سخن میگوییم و برای یک دنیای بهتر کارهای بسیاری در دستور کار فوری همه ما قرار میگیرد. همه با هم بکوشیم مباحث این کنگره و قطعنامه ها و قرارهایی که پای آنها امضا گذاشتیم را به میان همه مردم ببریم و بخواهیم وسیعا عضو این حزب شوند. بدینگونه حزب کمونیست کارگری این ستاد رزمنده علیه جهنم جمهوری اسلامی را به یک آلترناتیو قدرتمند سیاسی برای به  پیروزی رساندن انقلابمان و بنای جامعه ای  سوسیالیستی تقویت و تحکیم بخشیم. زنده باد حزب

۹ دسامبر ۲۰۲۱ 

اینرا هم بخوانید

افزایش دستمزد یا حمله معیشتی گفتگو با شهلا دانشفر در برنامه خط رفاه در تلویزیون کانال جدید

کارگر کمونیست ۸۲۴ حسن صالحی: در برنامه این هفته در مورد تعیین میزان حداقل دستمزد …