خواهران دادرس و نبرد برای انسانیت – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

زهرا دادرس فعال حقوق زنان در رشت صبح روز چهارشنبه ۲۰ تیر توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد. به دنبال بازداشت زهرا، خواهرش زهره، در ویدئویی که روز چهارشنبه ۲۰ تیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است از بازداشت خواهرش به دست مأموران وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: “آنها بیم فرار خواهرم از کشور را داشتند و گفتند خودمان آمدیم جلبش کنیم”. زهره دادرس چند ساعت پس از انتشار این ویدئو، خود نیز بازداشت و همراه با زهرا هر دو به زندان لاکان رشت منتقل شدند.

هم‌زمان با این بازداشت، طی تماس‌های تلفنی، فروغ سمیع‌نیا، جلوه جواهری، متین یزدانی، یاسمین حشدری، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، سارا جهانی و هومن طاهری، جهت اجرای حکم حبس باید تا روز شنبه ۲۳ تیرماه خود را به زندان لاکان رشت معرفی کنند. این فعالان مجموعاً به “بیش از ۶۰ سال حبس” محکوم شدند که این حکم عیناً در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

این فریادِ زنان از بدو حاکمیت این جانیان بود که گفتند: ما انقلاب نکردیم تا به عقب برگردیم و این‌چنین است که این زنان شجاع و مبارز نیز با وجود زندان و شکنجه عقب نرفتند. در زندان‌ها علیه سرکوب و اعدام، علیه مضحکه انتخاباتی، علیه موجودیت این رژیم فریاد زدند و می‌زنند و این نکبت اسلامی را هر روز به چالش می‌کشند.

به‌راستی باید اسم این زنان جسور و شجاع را به درودیوار هر کوی و برزن نوشت و عکس‌هایشان را در معرض عموم قرار داد. در تمام تجمعات اعتراضی می‌توان اسم آنها را فریاد زد و خواهان آزادی آنها شد. در سراسر دنیا اسم و عکس آنها باید برجسته شوند تا جهانیان بهتر بدانند چه انسان‌های شریفی برای آزادی و انسانیت در جنگ با ارتجاع اسلامی لحظه‌ای کوتاه نمی‌آیند.

با همبستگی و حمایت از این زنان مبارز و تمام فعالین سیاسی در زندان باید با قدرت مردم در گیلان و در سراسر کشور و خارج کشور حکومت را وادار کنیم حکم این عزیزان را تماماً ملغی کند. این یک نبرد است؛ نبردی در دفاع از انسانیت، در دفاع از حق آزادی بیان و اندیشه، در دفاع از برابری و علیه تبعیض جنسی و جنسیتی.

در این نبرد رژیم متکی به نیروی سرکوب است و ما متکی به نیروی اجتماعی و میلیون‌ها نفر انسان شریف که با اتکا به این نیروی عظیم می‌توانیم صدای تک‌تک همه فعالین در اعتراضات هر روزه در کف خیابان‌ها و در مدیای اجتماعی باشیم.

اینرا هم بخوانید

خطر جانی در مراکز درمانی! ناصر شیشه‌گر

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …