خودکشی تکان دهنده دو کارگر در پتروشیمی عسلویه & فضای پر از اعتراض در مراکز نفت

اخبار نفت

خودکشی تکان دهنده دو کارگر در پتروشیمی عسلویه

بنابر بر خبرهای دریافتی صبح روز ٢٠ اسفند یکی از کارگران بنام مسعود محمدی بخاطر طلب ٤ ماه مزد و فشار اقتصادی سنگین بر روی خانواده اش بدلیل اینکه پیمانکار ۴ ماه حقوق کارگران را پرداخت نکرده و فقط هر ماه با مساعده خیلی ناچیز آنها را سر میدواند، اقدام به گرفتن مرخصی ساعتی کرد و بعد از رفتن به خوابگاه متاسفانه خود را به دار آویخت. این خبر آنچنان تکان دهنده و شو ک آور بود که بعد از ظهر دیروز میلاد محمدی پسر عموی وی نیز در یک حالت شوک دست به خودکشی زد. درگذشت این دو کارگر جوان را به خانواده هایشان، به کارگران پتروشیمی عسلویه و به همگان تسلیت میگوییم.

مرگ تکان دهنده این دو کارگر را باید بعنوان یک جنایت مفتخوران سرمایه دار و پیمانکاران و حکومت اسلامی شان در کارنامه آنها ثبت کرد و علیه کل این سیستم چپاول و ستمی که دست مفتخوران برای نابود کردن زندگی کارگر باز است و کارگر را به خودکشی میکشاند دست به اعتراض و انقلاب زد. اولین گام برای خلاص شدن از این فجایع به زیر کشیدن جمهوری اسلامی سرمایه داران است که یک مشت دیو حریص بنام پیمانکار و سرمایه دار و کارفرما را به جان کارگران انداخته است و از آنها در برابر کارگران حراست میکند.

خودکشی این دو کارگر سند محکومیت حکومت اسلامی و کل نظام ضد انسانی سرمایه داری یعنی بردگی مزدی در این کشور است.

از کارگران پتروشیمی عسلویه میخواهیم که مهر و محبت و حمایت خود را نثار بازماندگان این دو کارگر کنند. باید پیمانکاران مفتخور را به خاطر فشار و اجحاف بر کارگران مورد بازخواست و تعرض قرار داد. به خانواده های این دو کارگر باید غرامت پرداخت شود و زندگی آنها بخوبی تامین شود. نباید در برابر چنین رویدادهای تلخ و تکان دهنده ای ساکت ماند.

نابود باد حکومت اسلامی سرمایه داران

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ اسفند ۱۳۹۹، ١١ مارس ٢٠٢١

اخبار نفت

فضای پر از اعتراض در مراکز نفت

  • کارگران پروژه ای جوشکار و فیتر که از طرف فردی بنام بهنام لیموچی تحت عنوان اینکه قرار است با حقوق ١٢ میلیون برای جوشکار و ٩ میلیون تومان برای کارگر فیتر کار پیش راه اندازی به مدت چند ماه در شرکت جهان پارس در پالایشگاه مهران داشته باشند، به این شرکت مراجعه کرده اند. اما بعد مشخص شده است که زمان کار بسیار کوتاه و زیر یکماه است و محل آن در نقطه صفر مرزی عراق قرار دارد و حقوقها نیز به ده میلیون تومان و هفت میلیون تومان کاهش یافته و حتی حاضر به بستن قرارداد با سربرگ معمول شرکت با این کارگران نیستند. این کارگران اعلام کرده اند که اگر مطابق قول و قرار اولیه عمل نشود کار را ترک خواهند کرد. گفتنی است که لیموچی سرپرست پیش راه اندازی شرکت و دهکردی سرپرست کارگاه شرکت جهانپارس است که ٣٠ درصد سهام این شرکت را برای لابی گری و گرفتن امتیازات کاری به دولت واگذار کرده است و به این شکل با چاپیدن کارگران بساط مافیایی خود را پهن کرده اند.
  • روز ٢٠ اسفند شماری از جوانان جویای کار و کارگران بیکار در اعتراض به پارتی بازی در استخدامها و با خواست اشتغال مقابل پتروشیمی گچساران تجمع کردند. تجمع در مقابل مراکز کاری در شهرهای مختلف یک شکل اعتراضی در میان کارگران بیکار است .همه افراد بدون درآمد و یا کم در آمد باید از مقرری ماهانه در حد زندگی قابل قبول برخوردادر باشند. کارگران بیکار و آماده بکار اعم از زن و مرد باید بیمه بیکاری مکفی دریافت کنند. درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن حق مسلم همه مردم است.
  • صبح روز ١٦ اسفند کارگران پارسیان سپهر در پالایشگاه لامرد با خواست واریز کامل عیدی و سنوات و مرایای شغلی خود دست به اعتصاب زدند.
  • روز ١٧ اسفند کارگران پالایشگاه کنگان با خواست پرداخت مطالباتشان دست به اعتصاب زدند که با قول پیمانکار مبنی بر پرداخت طلبهایشان سر کار بازگشتند.

تحرکات اعتراضی در میان کارگران نفت و مراکز وابسته به آن بر سر مسائلی چون اخراجها ، تعویق پرداخت دستمزدها و عدم اجرای پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی و سطح نازل حقوقهای کارگران غیر رسمی، بسیار گسترده است. کارگران غیر رسمی نفت طی بیانیه ای در اعتراض به عملی نشدن وعده های داده شده در جریان اعتصابات مرداد ماه ضمن تاکید بر افزایش حقوقها به بالای ١٢ میلیون، بر خواستهایی چون کوتاه شدن دست پیمانکاران و لغو قرار دادهای موقت و پیمانی، پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها، بالابردن استانداردهای زیستی و کاری در مراکز کارگری و پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات ‌در محیط های کار تاکید کرده اند. اخبار اعتراضات و خواستهای کارگران نفت را باید وسیعا رسانه ای کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ اسفند ۱۳۹۹، ١١ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …