خودکشی ٧ هزار نفر در سال گذشته: ۱۳۳ نفر به‌ ازای هر ۱۰۰ هزارنفر اقدام به خودکشی کرده‌اند

گزارش روزنامه حکومتی هم میهن:خودکشی ٧ هزار نفر در سال گذشته: ۱۳۳ نفر به‌ازای هر ۱۰۰ هزارنفر اقدام به خودکشی کرده‌اند.همین چند هفته پیش بود که با افزایش انتشار اخبار خودکشی رزیدنت‌ها، خبر رسید در سه‌ماه، ۱۳ رزیدنت خودکشی کرده‌اند. برگزاری نشست «خودکشی درمانگران، نگاهی بین‌رشته‌‎ای»

یکی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، آمار غیررسمی خودکشی در سال ۱۴۰۲ بود که اکنون به‌صورت محرمانه درآمده است؛ از سال ۱۴۰۰ سازمان پزشکی قانونی، آمار خودکشی را اعلام نمی‌کند اما در بعضی جلسات این آمارها به‌صورت جسته و گریخته اعلام می‌شود؛ ازجمله آماری که در این نشست حمید یعقوبی، روانشناس بالینی و دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه شاهد از آن سخن گفت. او گفت که در جلسه‌ای غیررسمی، مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند که در سال ۱۴۰۲، حدود ۷ هزار نفر خودکشی کرده‌اند و این یعنی در این سال ۸ نفر به‌ازای هر ۱۰۰هزارنفر خودکشی کرده‌اند. این آمار در دو سال قبل از آن، ۷ نفر در ۱۰۰هزارنفر بوده است. به گفته او اینها مواردی است که پزشکی قانونی ثبت و ضبط کرده است و براساس این آمار، به‌ازای هر خودکشی، ۲۰ برابر آن اقدام به خودکشی بوده است؛ یعنی ۱۳۳ نفر به‌ازای هر ۱۰۰ هزارنفر.

اینرا هم بخوانید

محجوب،به ماموران ایمنی برای اینکه مزاحمتی برای کار ایجاد نکند، گفتند که سنسورها را خاموش کنید! وقتی بازرس می‌آمد، سنسورها را روشن می‌کردند!

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی گفته است: سنسوری که باید در هر قسمت …