خوزستان: حکم‌‌‌ زندان برای دو نفر به اتهام “فعالیت علیه نظام”

شعبه 13 دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان روز جمعه 17 دی 1400، حکم زندان عبدالله چلداوی و صالح تامولی طرفی (منابی) را تایید کرد.بر اساس رای این دادگاه، حکم زندان سه ساله تامولی طرفی و پنج‌ ساله چلداوی با اعمال ماده 134 قانون مجازات اسلامی تایید شده است. اتهام‌های وارده «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور» و «عضویت در گروه‌های معاند نظام» بوده است.

کریم دحیمی، فعال عرب در خصوص این پرونده به هرانا گفته است که این حکم در خصوص بازداشت این شهروندان در تجمعات اعتراضی سال 96 که در مخالفت با «مصادره غیرقانونی» زمین‌های کشاورزی صورت گرفته بود، صادر شده است.

به گفته دحیمی:«این افراد همچنین با پرونده‌ای دیگر در دادگاه انقلاب اهواز روبرو هستند که در این خصوص تاکنون حکمی برای آنها صادر نشده است.»گروهی از کشاورزان عرب روستای جلیزی بالا در استان ایلام در سال 96 برای مقابله با مصادره زمین‌های خود دست به تجمعات اعتراضی زدند.

در آن زمان، گزارش شده بود که سازمان «اتکا» که زیر نظر ارتش ایران است مدعی مالکیت بخشی از زمین‌های کشاورزی منطقه دشت عباس شده است. با این‌حال، کشاورزان با استناد به اسناد رسمی خود را مالک زمین‌ها دانستند.به‌دنبال شروع اعتراضات، نیروهای انتظامی با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم، به سمت معترضان هجوم آوردند و اعتراضات را به خشونت کشاندند.

در آن تاریخ، منابع محلی گزارش داده بودند که طی آن، چند نفر از روستاییان معترض بازداشت شدند.
عباس چلداوی غافلی و صالح تامولی طرفی، در 17 آذر 1396، پس از برگزاری تجمع اعتراضی در کوی علوی اهواز به همراه چندین تن دیگر از معترضان به مصادره زمین‌های روستای جلیزی از توابع دشت عباس، توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت و پس از انتقال آنها به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، با تامین قرار وثیقه به طور موقت از زندان شیبان اهواز آزاد شده بودند.

اینرا هم بخوانید

تجمعات بازنشستگان فرهنگی مقابل سازمان برنامه و بودجه و بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و مازندران

امروز (30 اردیبهشت) جمعی از بازنشستگان فرهنگی 1400 مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران …