خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۱۵:تظاهرات خیابانی همراه با شعاردهی شبانه در پشت بامها.در بیش از ۳۰ دانشگاه دانشجویان در اعتصابند

اعتراضات در کف خیابان ادامه دارد.  طنین شعار مرگ بر دیکتاتور  و شعاردهی مردم از ساختمانها و پشت بامها سرکوبگران حکومت را بشدت در هم ریخته است. خبر ها از فرسودگی این نیروها و شکاف در درون صفوفشان حکایت میکند. در کنار اعتراضات خیابانی گفتمان اعتصاب سراسری وسعت گرفته است.  در کرج در ابتکاری جالب مردم بر دیوارها بنرهای زیادی نصب کرده و فراخوان به اعتصاب داده اند.

هم اکنون دانشجویان در بیش از سی دانشگاه در اعتصاب به سر میبرند. این اعتصابات در اعتراض به سرکوبگری های حکومت و بازداشت و پادگانی شدن دانشگاهها و با خواست آزادی بازداشت شدگان اعلام شده است. روز گذشته شمار دیگری از دانشگاهها در شهرهای  زنجان، آبادان، بوشهر و گیلان به اعتصاب پیوستند و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه هنر اصفهان، محقق اردبیلی، دانشگاه تهران مرکز، دانشکده فنی فومن، صنعتی نوشیروانی بابل  و دانشکده فنی و حرفه‌ای انقلاب اسلامی طی بیانیه ای اعلام اعتصاب کردند. بدین ترتیب در دانشگاه اعتصاب و تجمعات با هم به پیش میرود.

امروزششم مهرماه  دانشجویان دانشکده پزشکی شیراز  با شعار هایی چون توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه تجمع کردند.

امروز دومین روز اعتصاب اخطاری معلمان جریان یافت و از کرج گزارش میرسد که مدارس در حال اعتصابند. خبرها از اعتصاب در شهرهای دیگر نیز حکایت میکنند. کارگران نگهداری خط  و ابنیه فنی راه آهن بتونی اندیمشک نیز همکاران خود را به اعتصاب فراخوانده اند. از سوی دیگر کلیپی از جانب یک راننده کامیون منتشر شده است که همکاران خود را به اعتصاب فرامیخواند. مردم میدانند که اعتصاب  تداوم بخش اعتراضات خیابانی است و حکومت را فلج خواهد کرد.

شب گذشته اعتراضات در تهران در مناطق پونک، اکباتان، ستارخان، نارمک، تهران پارس، میدان هروی، و بسیاری مناطق دیگر برپا بود.  همچنین مردم درشهرهای دیگر همچون کرج، جم در بوشهر،  چاه بهار، سنندج،  یزد،  شیراز، رشت، اصفهان، مشهد دست به تظاهرات و اعتراض زدند.

 در تهران در منطقه نارمک مردم در حال تظاهرات بودند و در نتیجه شلیک گلوله نیروهای انتظامی یک نفر زخمی شد. در منطقه اکباتان مردم شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند و در منطقه تهرانپارس مردم شعارهای “مرگ بر خامنه‌ای”، ” نترسید، نترسید ما همه با هستم”را فریاد میزدند.  همچنین در مناطق پونک، میدان هروی، اکباتان و بسیاری از خیابانهای دیگر از پشت‌بام‌ها و پنجره‌ها مردم شعارهای مرگ بر دیکتاتور – مرگ بر خامنه ای سر میدادند و نیروهای سرکوب با تفنگ های ساچمه ای به سمت پنجره ها تیراندازی میکردند. در تبریز همراه با طنین شعارهای مرگ بر دیکتاتور از پشت بامها و ساختمانها صدای شلیک گلوله نیز شنیده میشد.  در یزد نبرد  خیابانی جوانان با سرکوبگران حکومت ادامه داشت وخیابانها را با آتش زدن لاستیک و سطلهای زباله بسته بودند. در سنندج جوانان با آتش زدن لاسیتک  خیابان را بسته و جنگ وگریز با نیروهای سرکوبگر در جریان بود و سرکوبگران بسوی مردم گازاشک آور میزدند.  در محله عفیف آباد شیراز مردم به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر میدادند. در اصفهان تظاهرات در خیابان اشرفی جریان یافت.  در چاه بهار جنگ و گریز بود و به بانک  ایران حمله کردند. در گوهردشت چندین زن بدون حجاب را در وسط خیابان میدیدیم که شعار آخوند باید گم بشه را فریاد میزدند و جمعیت با آنها همراهی میکردند. یک صحنه زیبا از اعتراضات خیابانی بازگذاشتن در خانه ها از سوی مردم و پناه دادن و کمک رسانی به معترضین کف خیابان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ مهر ۱۴۰۱، ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

ادعای زندان اصفهان در باره محدودیت تلفنی و ملاقات توماج صالحی

خبرگزاری حکومتی ایرنا با درج اطلاعیه زندان اصفهان مدعی شده که تماس تلفنی و ملاقات …