خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۱۸،اعتراضات و تظاهرات خیابانی درتهران و شهرستانها ادامه دارد

با قدرت اعتراضاتمان در زندانها را باز میکنیم

اعتراضات خیابان در تهران و شهرستانها ادامه دارد و دامنه آن به محلات مختلف شهرها کشیده شده است. یک اقدام مهم مردم شعاردهی در شب علیه حکومت از پشت بامهاست. امروز در اهواز در منطقه زیتون کارمندی و مناطق کورش، کیانپارس و کیان اباد تجمع شد. در  زیتون کارمندی تعداد زیادی از مردم  به خیابان آمده و با دست زدن و چرخاندن روسری اعتراض کردند. در زاهدان نیز امروز مردم به خیابان آمدند. در این شهر مردم پس از نماز جمعه در اعتراض به قتل حکومتی مهسا امینی و تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به دختر ۱۵ ساله دست به تجمع زدند. این حرکت اعتراضی با تیراندازی نیروهای انتظامی مواجه شد.  با کشته و زخمی شدن ده ها تن از جوانان بلوچ، مردم با خشم به سمت کلانتری های این شهر  و پایگاه های بسیج حمله کردند و کلانتری‌ شیرآباد را تسخیر و به کلانتری‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۶ زاهدان حمله ور شدند. علیرغم حضور نیروی سرکوب، تظاهرات با شدت ادامه دارد.

 در شب گذشته نیز فریاد مرگ بر دیکتاتور در محلات زیادی از جمله در غرب تهران و نیز در مناطق ولیعصر، زیبا شهر،  نیاوران، پارک وی، علی آباد خزانه، تجریش، هفده شهریور طنین انداخته بود. همچنین مردم در شهرهای بسیاری به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور و شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند. این تجمعات از جمله در این شهرها برپا شد: مشهد، تهران، نجف آباد، مسجدسلیمان، گوهردشت، شیراز، قلعه حسن خان، بندرعباس، ورامین، کرمان، سنندج، آبادان، قشم، چابهار، بجنورد، قزوین، رشت، شیروان، کرمانشاه، قیر و کارزین در استان فارس، یزد، قم، نوشهر، زاهدان، اصفهان، تربت جام، تبریز، لاهیجان، و آمل.

شعارنویسی علیه حکومت در خیابانهای شهرها و در محلات مختلف بسیار است و دیوار تمام شهر ها با شعارهای ضد حکومتی رنگ انقلاب به خود گرفته است. از جمله بنا بر خبر شعار مرگ بر خامنه‌ای بر روی دیوار زندان رجایی‌ شهر  نوشته شده است. یک اتقاق مهم که بازتاب همبستگی مردم جهان با اعتراضات در ایران است هشتگ مهسا امینی است که در توئیتر از مرز ۱۵۰ میلیون نیز گذشت.

خبر استفاده از کودکان در سرکوب مردم خشم جامعه را بیش از پیش برانگیخته و این اقدام جنایتکارانه انعکاس وسیع اجتماعی داشته و در اخبار جهانی انعکاس داشته است. هشتصد فعال هنر و ادبیات کودک و نوجوان در رابطه با این موضوع بیانیه داده و آنرا محکوم کرده اند.

بنا بر گزارشات بازداشتها و دستگیریها  وسیع است و ادامه دارد. در کنار دستگیریهای خیابانی چهار معلم در شهر کامیاران بازداشت شده اند که دو نفر آنها به اسامی فرزین موفقی و خبات مظفری کماکان در زندانند. همچنین داوود رضوی از اعضای هیات مدیریه سندیکای واحد در پنجم مهرماه بازداشت شده است. این در حالیست که رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو هیات مدیره این سندیکا از اردیبهشت ماه در زندانند.

گسترش اعتراضات و  درگیر شدن تمامی محلات در تمامی شهرها با اعتراض و شعار دادن و شعاردهای شبانه با فریاد مرگ بر دیکتاتور، شعارنویسی ها بر در و دیوار و  در آوردن رنگ  خیابان ها به رنگ انقلاب و آزادیخواهی، در کنار اعتصابات سراسری قدرت بخش انقلاب مردم علیه بساط جهنمی جمهوری سلامی است. . با قدرت اعتراضاتمان میتوانیم در زندانها را بازکنیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مهر ۱۴۰۱، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پلیس تهران:سه مامور در راستای اجرای طرح “ارتقای امنیت اجتماعی” کشته شدند

به گزارش پلیس تهران، شب گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه (۱۹ مه) سه پلیس در راستای اجرای …