خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۰:تظاهرات شبانه در مناطق تهران و دیگر شهرها آغاز شده است

امشب چهارشنبه ۱۳ مهر تظاهرات و اعتراضات شبانه آغاز شده است. در اعتراضات مردمی در تهران در تجریش زنان حجاب بر سر دست گرفته و می چرخانند و خودرو ها بوق ممتد میزند. در سهروردی دختران جوان با فریاد شعار های ” مرگ بر دیکتاتور”، و “ما بچه‌های جنگیم بجنگ تا بجنگیم” شجاعانه به خیابان آمده اند. در سعادت آباد مردم تجمع خود را با شعار “مرگ بر خامنه ای” آغاز کردند، در سه راه یاسر، نیاوران جوانان بنری را که بر روی آن نوشته شده بود “پلیس خادم مردم” را پایین کشیدند. و در شهرک امید دانش آموزان دختر حجاب برداشتند و خودروها با زدن بوق ممتد همراهی کردند. علاوه بر تهران در قم مردم شعار میدهند “نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم”، در کرمانشاه مردم جمع هستند و شعار زن، زندگی، آزادی سر میدهند و خودروها با بوق ممتد همراهی میکنند. تجمع کرمانشاه را زنان آغاز کردند و بعد بقیه مردم پیوستند. در تالش مردم در خیابان هستند و آتش برپا کرده اند و خیابان را قرق کرده اند. در اصفهان در پل بزرگمهر و محلات مختلف شهر جوانان دختر و پسر جمعند و دخترها حجاب برداشته و شادی میکنند. خودروها هم بوق ممتد میزنند. در نورآباد ممسنی دراستان فارس مردم در فلکه مصلی آتش برپا کرده اند. در سنندج نیز مردم مثل شبهای قبل در خیابانند و آتش روشن کرده اند.

شمار بازداشتی ها در تمام شهرها بسیار است. در سنندج بنا بر گزارشات حکومت بخاطر کمبود جا اکثر زندانیان مالی ودزدی ومواد مخدر را با گرفتن تعهد و مشروط با فیش حقوقی آزاد کرده است و قاتلین را به زندان کامیاران وکرمانشاه انتقال داده است. یک دغدغه فوری مردم آزادی تمامی بازداشت شدگان است. خبرها حاکی از آزاد شدن ۶۲۰ نفر از بازداشت شدگان اخیر است . عزم مردم باز کردن در زندانهاست.

در ادامه همبستگی های جهانی از مبارزات مردم ایران بیش از ۶۵۰ نفر از چهره‌های هنری آلمان با امضای نامه‌ای سرگشاده حمایت خود را از “انقلاب مردم ایران” اعلام کردند.

فشار انقلاب مردم آنچنان نافذ است که بیش از شصت نماینده پارلمان اروپا با امضای فراخوانی، از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستار محکوم کردن سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در ایران و به رسمیت شناختن خواست مردم ایران برای ایجاد یک کشور “آزاد، دموکراتیک و سکولار” شده اند.

حزب کمونیست کارگری بر بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تاکید دارد و برای جلب وسیعترین همبستگی های بین المللی از این خواسته مردمی تلاش میکند. مردم ایران با قدرت انقلابشان دولتهای جهانی را به پای بایکوت جمهوری اسلامی خواهند کشاند.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۵ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …