ادامه اعتراضات مردمی در صد و یکمین روز انقلاب

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره۲۳۲:

امروز چهارم دیماه در بوکان خانوادە های جانباختگان انقلاب علیرغم حضور نیرو های سرکوبگر یگان ویژه و فضای شدید امنیتی  به مناسبت چهلمین روز قتل عزیزانشان، بر سر مزار آنها جمع شدند و یادشان  را گرامیداشتند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. نیروهای سرکوب نیز بسوی مردم شلیک کردند. در این روز کسبه و مغازه داران بازار بوکان  نیز کار را تعطیل کردند.

امروز همچنین در ادامه اعتراضات مردمی جوانان در اصفهان  و ساوه به یک پایگاه بسیج کوکتل زدند.

از سوی دیگر دانشجویان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف در لابی این دانشکده در حمایت از استاد خود دکتر علی شریفی زارچی دست به تحصن زدند.

اخبار دیگر اینکه بدنبال تایید حکم اعدام  جوان ۲۲ ساله محمد قبانلو توسط دیوان عالی کشور، سازمان عفو بین‌الملل از خطر اجرای این حکم خبر داد و از جامعه بین المللی خواست که از همه ابزارهایی که در اختیار دارند جهت تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی برای توقف حکم اعدام این جوان استفاده کنند. جنبش علیه اعدام یک جنبش گسترده در دل انقلاب است.

همچنین در ساعت  یازده و هشت دقیقه صبح  امروز یکشنبه چهارم دی سخنگوی سازمان آتش نشانی  و  خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش ساختمانی دو طبقه در خیابان ملت در تهران خبر داد. کارگران در این ساختمان همزمان مشغول کار بودند  که به یکباره دچار فروریزی شد و سه کارگر در زیر حجم زیاد خاک مدفون شدند. از سرنوشت این کارگران تا لحظه ارسال گزارش خبری ارسال نشده است. این اولین بار نیست که کارگران این چنین قربانی نا امنی شرایط کار میشوند. این خبر انعکاس اعتراضی وسیعی یافته است.

گفتنی است که در شب گذشته علاوه بر مراکز اعتراضی ای که گزارش کردیم. در چیتگر تهران مردم به مناسبت صدمین روز انقلاب به خیابان آمدند و شعار دادند: “دلارهامون تو لبنان، جوونامون تو زندان”، “وعده‌هاتون سرابه، جوابش انقلابه”، “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بردیکتاتور”.

آخرین خبر اینکه در روز گذشته کارگران ارکان ثالث شاغل در فازهای پالایشگاهی مختلف نفتی به خاطر  مشکلات شغلی و معیشتی خود بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده قصد تجمع داشتند که با حضور وسیع نیروی سرکوب حکومت موفق به برگزاری آن نشدند. در گزارش این خبر شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت مینویسد: “بنا بر گزارش دریافتی، در عسلویه از ساعت هفت و ربع صبح سوم دی ماه خودروهای انتظامی، نیروهای لباس شخصی و تعداد بسیار زیادی خودرو با پلاکهای شخصی با شماره های غیر محلی در میدان کاکتوس مستقر شدند بطوریکه هر چند متر یک خودرو انتظامی از درگاه ورودی اصلی پارس جنوبی تا اطراف میدان کاکتوس مستقر بودند و با این لشکر کشی مانع برگزاری تجمع کارگران شدند. این ابعاد از بسیج نیرو برای مقابله با کارگران نشان از هراس مسئولین و دولت از تجمع و اعتراض کارگر است”. در این گزارش به  فضای اعتراضی پالایشگاهها در پارس جنوبی، دستگیری تعدادی از کارگران اشاره کرده و بر آزادی فوری کارگران بازداشتی و پیگیری مطالبات و اعتراضاتشان تاکید شده است. طبق همین خبرها در این روز  حدود ۳۰ نفر از کارگران معترض ارکان ثالثی بازداشت شده اند  که ۱۵ نفر از آنها بعد از ظهر دیروز آزاد شدند. اما ۱۵ نفر دیگر کسانی بودند که از سرویسهای شرکتی جهت حضور در تجمع پیاده شدند  و قرار است امروز به دادگاه منتقل و تعیین تکلیف شوند.  شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با گزارش این خبر این دستگیریها را قاطعانه محکوم کرده و مینویسد:”باید در سطحی وسیع به این بازداشت ها اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همکاران شد. یک راه این اعتراض، اعتصاب اخطاری است. باید بساط پیمانکاران دزد و چپاولگر جمع شود و این خواست سراسری همه کارگران نفت است. باید نیروهای سرکوب از محیط کار بیرون روند و به امنیتی کردن فضای کار کارگران پایان داده شود. مطالبات این همکاران باید به فوریت پاسخ داده شود . با اتحاد و مبارزه تلاش کنیم تا همکارانمان فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.”. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات کارگران ارکان ثالث در نفت قاطعانه حمایت کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط ۱۵ کارگر بازداشتی،  بسته شدن پرونده های امنیتی برای کارگران معترض و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات کارگران تاکید دارد. دولت در قبال زندگی و معیشت کارگران مسئول است. انقلاب زن، زندگی، آزادی انقلابی برای داشتن یک زندگی انسانی است.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ دی ۱۴۰۱، ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …