خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۱۷: اعتراضات در چهلمین روز کشتار مردم زاهدان

امروز هجدهم آبان چهلمین روز قتل بیش از صد نفر از مردم معترض در شهر زاهدان است. به این مناسبت و در اعتراض به این جنایت وحشیانه فراخوانهایی برای تجمع در شهر زاهدان و دیگر شهرها داده شده است. به این مناسبت امروز  در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مهاباد، زاهدان، تبریز و  بوکان اعتصاب عمومی است. بازار مبل ولیعصر تهران نیز در اعتصاب است. در شهرهای کردستان اعتصاب بازار بخشی جدایی ناپپذیری از اعتراضات مردمی در کف خیابان است. گزارشات تاکنونی نشان میدهد که تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف شروع شده است.

در سنندج مردم با راهبندان و بستن خیابانها و سر دادن شعارهایشان دست به تجمع زدند و در شهریار تجمع اولیه شکل گرفته است.  امروز در دانشگاهها نیز مثل روزهای دیگر تجمعات اعتراضی شکل گرفته است و یک محور مهم آن همبستگی با مردم زاهدان و محکوم کردن کشتار وحشیانه زاهدان است. دانشگاههایی که تا کنون گزارشات تجمعات در آنها منتشر شده عبارتند از: دانشگاه هنر تهران، دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه هنر و معماری پارس، دانشگاه چمران شیراز، هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دانشکده حقوق دانشگاه تهران، دانشگاه هنر تبریز، دانشگاه پلی‌تکنیک، و دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه تهران،  علوم پزشکی بجنورد.  

دانشجویان ترانه  برابری و دیگر سرودهای اعتراضی را همخوانی میکنند و شعار میدهند:”مرگ بر دیکتاتور”، ” آزادی، آزادی، آزادی”، “کشته شده خدانور، بدست چندتا مزدور، ” از زاهدان تا تهران، اتحاد، اتحاد”،”نه نون داریم نه خونه، حجاب شده بهونه”، ” ایران وضعش خرابه، ملا فکر حجابه”، ” هیز تویی فتنه تویی مرد آزاده منم”، و ” خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله”.

دانش آموزان یک نیروی فعال انقلابند. امروز در  شهر قروه دانش آموزان به خیابان آمدند و شعارهای اعتراضی سر دادند. روز گذشته دانش آموزان در شهرهای کامیاران، شهرک نفت تهران، کرج، و گرگان با شعارهای ضد حکومتی تجمع و اعتراض داشتند. در شهر ری مدیر مدرسه به دانش آموزان دبیرستان فنی آرمینه مصلی نژاد حمله ور شد و دانش آموزان با خشم علیه او و حکومت شعار دادند و اعتراض کردند.

گرامیداشت یاد جانباختگان یک محور مهم اعتراضات مردمی است و به انقلاب ابعادی توده ای تر و اجتماعی تری داده است. برگزاری قدرتمند این مراسم ها پاسخ محکمی به عربده کشی ها و سرکوبگری های حکومت است. این اعتراضات در درون حکومت نیز شکاف ها را عمیق تر کرده است. از جمله جامعه مدرسین مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون سرباز نیز طی بیانیه ای تحت عنوان” فاجعه جمعه خونین خاش، نتیجه‌ی لگام گسیختگی افرادی است که با الفبای انسانیت نا آشنایند”  جنایت وحشیانه حکومت در شهر خاش در سیزدهم آبانماه در سیستان و بلوچستان را محکوم کردند.  

 بنا بر برآوردهایی در طول ۵۵ روز انقلاب مردم در ۱۳۷ شهر مختلف تجمعات اعتراضی در خیابان‌ها یا دانشگاه‌ها برگزار کرده اند و مرتبا شهرهای جدید تری به اعتراضات می پیوندند. شعار دهی های شبانه نیز وسیعا جریان دارد. شب گذشته مثل شبهای دیگر مردم در مناطق مختلف تهران و برخی شهرستانها مردم به خیابانها آمدند و همچنین شعاردهی های  شبانه از خانه ها و خیابانهای بسیاری طنین انداخته بود. شعار مرگ بر دیکتاتور وسیعا شنیده میشد. .

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ آبان ۱۴۰۱ُ، ۹ نوامبر۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …