خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۲۲: اعتراضات وسیع مردمی در شهرهای مختلف و طنین شعارهای شبانه

‏امروز هفتمین روز قتل مومن زندکریمی، چهلمین روز قتل مختار احمدی، و مراسم یادبود مهران شکاری در خرمدشت کرج بود. در این مراسمها شمار زیادی از مردم حضور داشتند و شعارهای اعتراضی سردادند. در مراسم مومن زند کریمی  در روستای ماچکه، فاطمه زند‌ کریمی از معلمان آموزش و پرورش سنندج سخنران بود. در این مراسم خانواده مختار احمدی پیامی خطاب به مردم ایران دادند و همچنین  ثریا منوچهری مادر برهان منصورنیا از کشته‌شدگان آبان ۹۸ حضور داشت . در این مراسم جمعیت شعار میدادند:”کشته‌شده خدانور، به دست چندتا مزدور”، “بسیجی، داعشی، پیوندتان مبارک”، “این آخرین پیامه، هدف کل نظامه”. همچنین در این روز مهران شکاری که  در ۱۲ آبان به دست حکومتیان در کرج به قتل رسید بود پیکرش به میاندوآب آورده شد و جنایتکاران جمهوری اسلامی از ترس تجمع مردم جسد او را دزدیدند و با بستن راههای منتهی به گورستان (گلشن زهرا) اقدام به دفن پنهانی وی کردند. این توحش به خشم مردم بسیار دامن زده است.  

اعتراض علیه جنایات جمهوری اسلامی گسترده است و مردم دادخواه هستند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت قتل حکومتی بیش از ۵۰ کودک در کمتر از دو ماه گذشته طوفانی توییتری به راه انداخته و بسیاری از مردم به این اعتراض پیوستند.

از سوی دیگر امروز دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد حضور بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این دانشگاه را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. دانشجویان شعار میدادند:”قاتل نمی‌خوایم سیستم فاسد نمی‌خوایم”،”هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم” و خطاب به او اعلام دادخواهی کرده و اعلام کردند:” چه توجیهی برای ۱۵۰۰ کشته آبان۹۸ دارید؟”. جالب اینجاست که تلاش حکومتیان این بود که سالن را از بسیجی پر کنند و دانشجویان غیر خودی را کم راه دادند.

موضوع دیگر حمله به مراکز حکومتی به عنوان یکی از اشکال اعتراض مردم است. امروز نوزدهم آبان ماه  در چناران جوانان معترض بسوی دفتر امام جمعه و نماینده مجلس اسلامی  آتش پرتاب کردند. در کوت عبدالله  در اهواز نیز جوانان پایگاه بسیج را کوکتل باران کردند. تهاجم به چند پایگاه بسیج سرکوبگر در شهرهای کرمان، همدان و بوشهر با کوکتل مولوتف و حمله جوانان به حوزه علمیه فولادشهر و به آتش کشیدن حوزه نمایندگی ولی  فقیه در امور زیارت در قم با کوکتل  اخبار دیگر امروز است.

همچنین در این روزها اعتراض زنان بدون حجاب و با شعار دادن و بلند کردن صدای اعتراضشان در خیابان اشکال متنوع تری بخود گرفته بود.   از جمله امروز زن بدون حجابی در میدان آزادی تهران با رقص آزادی به یاد خدانور لجعی جوانی که در زاهدان با قساوت به قتل رسید، اعتراض خود را به سرکوب و کشتار حکومت اعلام کرد. در رشت نیز امروز مردم در شهرداری جمع شده و ترانه خواندند و رقصیدند و صدای اعتراض خود را بلند کردند. چند لباس شخصی با موتور به مردم حمله کردند و با باتوم و تفنگ ساچمه ای جمعیت را متفرق کردند. در اتوبان حکیم در تهران نیز رژه زنان بی حجاب را شاهد بودیم و مردم با بوق های ممتد همراهی میکردند. شعار “سیدعلی دیکتاتور، ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو” سر داده شد. و بالاخره اینکه زن جوان  دف نوازی  بدون حجاب در ایستگاه متروی تهران نوازندگی میکرد و مردم به نشانه همبستگی و حمایت،‌به او  کمک میکنند.

شکل دیگر اعتراضات مردمی شعار نویسی وسیع ضد حکومتی در خیابان  ها و نصب بنرهای اعتراضی در خیابانهاست. امروز در اصفهان مردم در بلوار کاور بنری با مضمون “سقف و کتاب و گندم، قدرت به دست مردم” نصب شده است.  

خبر دیگر اینکه با  توجه به  اینکه روز گذشته چهلمین روز قتل بیش از صد نفر از مردم در زاهدان بود و فراخوانهای متعددی برای تجمع و  اعتراض در این شهر داده شده بود، دیروز و امروز نیروی سرکوب بسیاری در زاهدان و ایرانشهر و  در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان مستقر شده بودند. همبستگی با مردم زاهدان در اعتراضات خیابانی در سراسر کشور در روز گذشته و در دانشگاهها اتحاد مبارزاتی مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

یک موضوع خبرها تبدیل مدارس و مراکز دولتی به محل استقرار نیروهای سرکوب حکومت است. از جمله در تبریز شرکت توزیع برق منطقه‌ای باغمیشه را به محل استقرار آنها تبدیل کرده اند. مردم محلات استقرار سرکوبگران را شناسایی و مورد حمله قرار میدهند.

اعتراضات مردمی امروز در نقاط مختلفی در کف خیابان جریان داشت و شبانه نیز در شهرهایی مردم به خیابان آمده و تجمع کردند و نیز از خانه ها شعارهای اعتراضی شبانه سردادند.  امروز در ابتکار جالبی در ایستگاه متروی آزادی اصفهان آهنگ “برای” شروین حاجی‌‌پور” که به سرود انقلاب تبدیل شده، پخش شد.  بنا بر خبرها امشب در بوکان، سنندج، مهاباد و مریوان و در شهر کوچک موچش در  نزدیکی کامیاران مردم وسیعا به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و محلات مختلف را در کنترل خود گرفتند و شعار مرگ بر دیکتاتور بر فضای شهرها طنین انداخت.  همچنین امشب در رشت جمعیت بسیاری در خیابان بودند و شعارهای اعتراضی سر دادند. در تهران نیز در محلاتی چون شهرآرا، منطقه مینی سیتی، اکباتان و جنت آباد شمالی مردم شعار شبانه مرگ بر دیکتاتور سر میدهند.

آخرین خبر اینکه انعکاس انقلاب ایران در جهان آنچنان گسترده است که امروز پارلمان آلمان طرح حمایت از انقلاب مردم ایران و افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر جمهوری اسلامی را تصویب کرد. ممنوعیت صدور ویزا برای عوامل سرکوب‌ و تشدید تحریم‌های تجاری و مالی از جمله بندهای این طرح است. با فشار انقلاب دنیا را به پای بایکوت جهانی جمهوری اسلامی میکشانیم.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۰ نوامبر۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

ابراهیم رئیسی و هیئت هشت نفره همراه در سانحه سقوط بالگرد کشته شدند

رسانه‌های حکومتی اعلام کردند ابراهیم رئیسی و هیئت هشت نفره همراه او در پی حادثه …