خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۳۲ :آبان یک روز حماسی در سالگرد خیزش آبان ۹۸.تجمعات و اعتصابات و اعتراضات در بیش از۶۰ شهر

امروز روز مهمی در انقلاب مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی بود. تجمعات پرشور اعتراضی در شهرها و دانشگاههای بسیاری جریان یافت. در ۴۵ شهر از جمله تهران اعتصاب عمومی وسیعا حاکم بود. در بیش از ۳۰ شهر دانشجویان در دانشگاهها و دانشکده های مختلف اعتصاب و تجمع کردند و علیه قاتلین عزیزان مردم در آبان خونین شعار دادند و خشم خود را بیرون ریختند.

امروز مردم در بسیاری از شهرها در وسط خیابان ها آتش به پا  کرده و سنگر بندی کردند. با نیروهای سرکوب درگیر شدند و در جاهایی آنها را گوشمالی داده و موتورهایشان را به آتش کشیدند. به مراکز حکومتی حمله بردند و بسوی آنها کوکتل و آتش پرتاب کردند و عکس ها ونمادهای جمهوری اسلامی را پایین کشیدند. امروز مردم یک روز حماسی را در انقلاب علیه جمهوری قاتلان اسلامی خلق کردند.  

بنا بر گزارشها در این روز در تهران در  حداقل سی و پنج محله مردم به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. مترو ها به کانون تظاهرات و تجمعات و شعاردهی اعتراضی مردم تبدیل شده است.  علاوه بر تهران مردم در بسیاری از شهرها در کف خیابان و در دانشگاهها  تجمع و اعتراض داشتند و اعتصاب عمومی بود. لیستی از این شهرها عبارتند از: شیراز، اصفهان، ایلام، جوانرود، سقز، سنندج، شهریار،‌ مرودشت، رودهن، چالوس، مشهد، ایذه، رشت، ارومیه، هفشجان، بوکان، کرج،  یزد، خمینی شهر، یافت آباد، دامغان، شاهرود، بابل، نجف آباد، تبریز، کرمان، کرمانشاه، گرمسار، بندرعباس،‌ اراک، کیش، بندرگناوه، کامیاران،‌ اشنویه، دیواندره، بانه، مریوان، مهاباد، لاهیجان،‌ خرمشهر،‌ ساری، همدان، زنجان، اهواز، بندر انزلی، گرگان، سمیرم، اوز، قائم شهر، کنارک، زاهدان، رویدر، روستای بلغان، فولادشهر، اقلید، شهسوار، قزوین، آباده، و بجنورد. در این شهرها مردم تجمع و تظاهرات کردند و یا در اشکال دیگری چون اعتصاب عمومی در اعتراض بودند.

یک اتفاق مهم در این روز  مارش کارگران ذوب آهن اصفهان و  ورود  آنها به اعتصاب بود. به مناسبت سالگرد خیزش آبان همچنین بخش هایی از معلمان و  پزشکان اعلام اعتصاب کردند. در مشهد پزشکان و کادر درمانی تجمع داشتند و بر خواست آزادی فوری همکاران بازداشتی خود تاکید نمودند. دانشجویان دانشگاه تهران غرب در ابتکاری جالب تظاهرات خود را به خیابان کشاندند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۵ نوامبر۲۰۲۲

tel:00447435562462

اینرا هم بخوانید

درخواست کمک اردن از کشورهای عربی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و اسلحه مرتبط با جمهوری اسلامی

اردن از کشورهای عربی همسایه خود خواست با افزایش نگران‌کنندهٔ قاچاق مواد مخدر و اسلحه …