خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۴۸:اعتصاب کارگران پالایشگاه یازدهم فاز۱۳ پارس جنوبی و بهمن موتور.اعتصابات بازار و باربری ها

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز ۱ آذر  کارگران شاغل در پالایشگاه یازدهم ( فاز ۱۳) در سایت دو مجتمع گاز پارس جنوبی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب ادامه دارد و مدیرت این پالایشگاه هنوز پاسخی به خواست کارگران نداده است و کارگران بر ادامه اعتصاب مصرند. بنا به گزارشها در بسیاری از مراکز نفتی زمزمه های اعتراض و اعتصاب جریان دارد. روز ۱۹ آبان کارگران رسمی نفت با  اولتیماتوم اینکه اگر وعده داده شده عمل نشود به اعتصابات گسترده تری دست خواهند زد،  در چهارمین روز اعتراض نمادین خود بصورت نگرفتن غذای شرکت به اعتراضشان موقتا خاتمه دادند.

طبق خبر منتشر شده دیگری از سوی این شورای سازماندهی، کارگران شاغل در پتروشیمی مسجد سلیمان نیز از صبح روز ۱ آذر در اعتراض به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل و کاهش قدرت خریدشان در برابر افزایش سرسام آور قیمت ها دست به اعتصاب زدند.

در این روز همچنین کارگران شرکت بهمن موتور  واقع در شانزده متری جاده کرج در اعتراض به وخیم تر شدن وضع معیشتی خود و عدم پاسخگویی به خواستهایشان تجمع کردند.  کارگران در اعتراض به تبعیض ها و نابرابری شعار میدادند: کارشناس دلاری، کارگر ریالی.

از سوی دیگر کارکنان و رانندگان ترمینال های باربری نیز در اکبر آباد و رانندگان و متصدیان پایانه حمل و نقل نسیم شهر دست به اعتصاب زده اند. در این روز رانندگان و کارگران باربری های تهران به خیابان آمدند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم را سر دادند. بعلاوه امروز کسبه و مغازه داران شهرهای مختلفی چون کامیاران، جوانرود، پیرانشهر، روانسر، بوکان و بانه در اعتصاب هستند. اعتصابات در دانشگاهها نیز ادامه دارد.

به این ترتیب اعتصابات کارگری گسترش می یابد. بخش های مختلف جامعه دارند وارد اعتصاب میشود.  اعتصابات بازار  مدتی است جریان دارد و کسبه و شاغلین در بازار با تعطیلی کار به خیابان می پیوند. و گفتمان اعتصابات سراسری  و اعتصاب عمومی یک گفتمان سیاسی مهم در جامعه برای قدرت بخشیدن به انقلاب است.

حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری به عنوان یک حلقه مهم تقویت اعتراضات خیابانی و فلج اقتصادی حکومت تاکید دارد. پر جمعیت شدن هر روز بیشتر اعتراضات خیابانی و پیوستن شهرهای بیشتر و حتی روستاها به این اعتراضات، اعتصابات گسترده در بازار و اکنون اعتصابات حمل و نقل و باربری ها و وارد شدن به اعتراضات توازن قوا را برای وارد میدان شدن قدرتمند تر کارگران با قدرت اعتصابات سراسری خود بخصوص در مراکز کلیدی ای چون نفت فراهم تر میکند.  ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در همه مراکز کارگری و شکل دادن به صندوق های اعتصاب برای جلب کمک های مردمی و تقویت اعتصابات گامی ضروری برای تدارک اعتصابات است .

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۰ نوامبر۲۰۲۲

اعتصاب  کارگران پالایشگاه یازدهم فاز۱۳ پارس جنوبی، اعتصاب کارگرن بهمن موتور، اعتصابکارکنان و رانندگان ترمینال های باربری اکبر آباد، اعتصاب رانندگان و متصدیان پایانه حمل و نقل نسیم شهر، اعتصاب کارگران شرکت پارس آمپول( ۲۹ آبان)، اعتصاب کارگران ایران تایر( ۲۹ آبان)، اعتصابات معلمان  ( ۲۹ و ۳۰ آبان)،  اعتصاب کارگران شیفت ۱ و ۲ شرکت کروز (تولید کننده قطعنامه ایران خودرو- ۲۸ آبان)، راهپیمایی  کشاورزان خوراسگان اصفهان( ۲۸آبان )،  اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان (۲۴ و ۲۵ آبان)، تجمع و اعتصاب کارگران شرکت گاز سوزان اصفهان(۲۵ آبان )،  پاکبانان شهرداری در بندرعباس( ۲۴ آبان)،  اعتصاب پزشکان و کادر درمانی و تجمع آنها در مشهد، تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان(۲۲ آبان)، اعتراضات کارگران رسمی نفت و بصورت نمادین نگرفتن غذای شرکت(۱۶ تا ۱۹ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد سرمد ابرکوه ( ۱۷ آبان)،  تجمع گروهی از معلمان  و بازنشستگان مقابل سازمان برنامه و بودجه(۱۷ آبانماه  )، دو روز اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه( ۲۶ و ۲۷ مهر)،  اعتصاب کارگران شهرداری اهواز( ۱۱ آبان)،  کارگران پیمانی نفت کارگران بخش تعمیرات مجتمع تولید اوره پتروشیمی پردیس در عسلویه(۱۱ آبان)،  فراخوان اعضای نظام پزشکی به اعتصاب و تجمع و تحصن( ۹ آبان)، اعلام حمایت بیش از ۳۰ نفر از وکلا از اعتراضات مردمی،  اعتصاب کارگران فولاد ایرانیان در کرمان( ۸ آبان)،  تجمع کارگران پالایشگاه نفت تهران(۴ آبان)، تجمعات پزشکان و کادر درمانی در تهران، اصفهان و شیراز ( ۴ و ۵ آبان)،  اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز (۲ و ۳ آبانماه)   تجمع آتش نشانان مشهد(۳ آبان ماه)، اعتصاب و تحصن سراسری معلمان( ۱ و ۲ آبان)،  اعتصاب کارگران شرکت شکلات سازی آیدین(۳۰ مهر)،  اعتصاب رانندگان کامیون در مرودشت هم اعتصاب کردند.( ۳۰ مهر)،  تجمع گروهی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز درمقابل استانداری( ۳۰ مهر)،  رانندگان کامیون مرودشت( ۳۰ مهر)،  تجمع رانندگان پالایشگاه آبادن  پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) مقابل گیت (۱۸، ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان سوخت رسانی آبادان ( ۲۶ مهر)،  اعتصاب رانندگان بی.آر.تی های خط آزادی   تهرانپارس ( ۱۷ مهر)، اعتصاب کارگران کیان تایر( ۱۹-۲۶ مهر)، اعتصاب کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فار ۲ پالایشگاه آبادان(۱۸ و  ۱۹ مهر)  ، اعتصاب دانشجویان در ۱۱۰ دانشگاه ، اعتصابات سراسری در بازار در ۲۵ آبان به ۶۰ شهر رسید

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …