خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۰:ادامه تظاهرات و اعتراضات شبانه

امشب در هفتاد و چهارمین روز انقلاب اعتراضات شبانه در نقاط مختلف تهران از جمله در چیتگر، جردن، تهرانپارس و منطقه پیامبر و در شهرهای دیگر چون مشهد، بیرجند، بوشهر، ایذه، سنندج جریان یافت. صبح امروز در متروی تهران نیز جمعیت پر شماری از مردم با پاکوبی شعارهای ضد حکومتی سر دادند. همچنین در باغ فیض دانش آموزان این نیروی پر شور انقلاب به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور، آزادی، آزادی، آزادی سر دادند. در چیتگر جمعی از مردم به خیابان آمده و تظاهرات کردند و از درون خانه ها نیز مردم فریاد مرگ بر دیکتاتور سردادند. در منطقه پیامبر مردم شعار میدادند: “رهبر به این بی غیرتی، هرگز ندیده ملتی”. در مشهد مردم از خانه ها شعار میدادند:” امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه”، “توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه”.  درسنندج شعار دهی شبانه برقراربود و همچنین جمعی از مردم به خیابان آمده و در میدان نبوت تظاهرات کردند و آتش روشن کردند.  در ایذه جوانان خودروهای حوزه علمیه، و در بابلسر بنر بسیج  و در جردن تهران بنرهای حکومتی را به آتش کشیدند. در مدرسه ای در کرج نیز امروز دانش آموزان به خیابان آمدند و تظاهرات کردند و شعارهای اعتراضی سردادند. یک شکل اعتراض شعارنویسی ها علیه حکومت و نوشتن شعار زن، زندگی آزادی بر در و دیوار و نصب بنرهای اعتراضی است. امروز در بزرگراه تهران مردم بنری با مضمون “از خاش تا مهاباد، مقاومت زنده باد” را نصب کرده بودند.

در کنار تجمعات خیابانی اعتصابات بازار و پیوستن کسبه به اعتراضات خیابانی خصوصا در شهرهای کردستان و شهرهایی چون کرمانشاه و مشهد و دیگر شهرها را شاهد بودیم.  بنا بر خبری در کرمانشاه، مسئولان شهر  مغازه های کسبه‌ای را که در اعتصابات حمایتی از مردم کُردستان شرکت کرده بودند، به مدت ۱۵ روز تا یک ماه پلمپ کرده‌اند که عمدتا در  مناطق دولت آباد، مسکن، گاراژ، چهارراه اجاق، وزیری، جعفرآباد و شاطرآباد در این شهر واقع هستند. با حمایت وسیع از این کسبه باید جواب محکمی به سرکوبگری های حکومت داد.

همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز در دانشگاههای مختلف دانشجویان در اعتراض به سرکوب مردم کردستان و دانشگاهها دست به تجمع و اعتراض زدند. دانشگاههایی که در آن تجمع و اعتراض انجام شد عبارت بودند از: دانشگاه هنر تهران،  دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه حکیم سبزواری خراسان، دانشکده‌ معماری و شهرسازی (توحیدخانه) دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی بهشتی،  دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملی، دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه ملی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دانشگاه شریف تهران.

امروز همچنین اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران ابعاد سراسری تری بخود گرفت و کارگران سیف خودرو بار دیگر دست به اعتصاب زدند. انقلاب با قدرت جلو میرود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …