خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۸۶:حمایت شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از فراخوان سه روز اعتراض و اعتصاب

اعتصاب نیروهای شرکت پایانه و مخازن پتروشیمی ماهشهر  و ادامه اعتصاب رانندگان کامیون

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی بیانیه ای حمایت خود را از فراخوان به سه روز اعتراضی ۱۴ تا ۱۶ آذر اعلام داشت. در متن این بیانیه چنین آمده است:”فراخوانهایی برای اعتراض در سه روز   ۱۴ آذر تا ۱۶  داده شده است. معلمان، کادر درمان و پزشکان، رانندگان کامیون، کسبه و مغازه داران بازار و مردم در شهرهای مختلف همبستگی خود را با این فراخوان اعلام داشته اند. این اعتراضی به سرکوب  ها ادامه دستگیریها و تیراندازی به سوی مردم معترض،  صدور احکام محاربه برای جوانان و مردمی که دردی دارند و در واقع برای همه ما که از فقر و بی تامینی مچاله شده ایم و اعتراض داریم است. به مدارس حمله کرده و کودکان ما را دادگاهی و به افساد فی الارض و اعدام محکوم میکنند، کودک و زن و مرد را به قتل میرسانند، به کودک ۱۰ ساله کیان پور فلک و پدر و مادرش در درون اتومبیل شلیک میکنند، و چند ده هزار نفر از مردمی را که خواستهای بر حقی دارند دستگیر و زندانی کرده اند و احکام سنگین بالای سرشان قرار داده اند. ما کارگران پیمانی پروژه ای نفت در کنار همه مردم کشور از این سه روز اعتراضی حمایت میکنیم. همه کارگران زندانی. معلمان بازداشتی، دانشجویان و دانش آموزان بازداشت شده و همه دهها هزار بازداشت شده اخیر باید آزاد شوند. احکام محاربه و زندان باید لغو و مردود گردد. برای  ما مردم راهی جز مبارزه متحد برای دفاع از زندگی مان نمانده است. شعار همه ما مشترک است. زن،زندگی، آزادی.”

بدین ترتیب جامعه با فراخوانهایش و با اتحاد و همبستگی اش بسوی سه روز اعتراض و اعتصاب متحدانه پیش میرود. شرکت وسیع همه مردم از تمام شهرها در این اعتراضات،  شرکت همه بخش های کارگران و بخش های مختلف جامعه در این فراخوان اعتراض و اعتصابات سراسری قدرتمند میتواند یک نقطه عطف مهم در انقلاب باشد. اعتصابات سراسری در این سه روز در عین حال میتواند به تداوم اعتصابات برای فلج کردن اقتصاد جمهوری اسلامی و سرنگونی جمهوری اسلامی یاری رساند.

گفتنی  است که  امروز سیزدهم آذر ماه حدود پانصد نفر از نیروهای پیمانکار شرکت پایانه و مخازن پتروشیمی ماهشهر با خواسته هایی چون افزایش دستمزد، حق بهره‌برداری و پاداش، رفع تبعیض؛ اجرای طبقه‌بندی مشاغل و دریافت آیتم های مزدی دست به اعتصاب زدند. این کارگران کار تخلیه و بارگیری برای صادرات و واردات محصولات تولیدی و خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی، فازهای گازی پارس جنوبی و سایر  پتروشیمی ها را انجام می دهند.  اعتصاب رانندگان کامیون نیز همچنان ادامه دارد و امروز رانندگان قروه ، شیراز و شهرستان فارمین در همدان خبر اعتصاب خود را رسانه ای کردند.  

در اصفهان کشاورزان بار دیگر در اعتراض به وضع بد معیشتی و مشکل آب و مافیای آب مقابل اداره آب منطقه (پل خواجو) تجمع کردند. دامنه اعتصابات هر روز گسترده میشود و انقلاب با قدرت بیشتر به جلو گام بر میدارد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۳ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …