خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۴۷:جنگ و گریز در سمیرم، اعتصابات در نفت و خبرهای دیگر اعتراضی

امروز ۱۱ دی در شهر سمیرم در اصفهان که در ۴ روز اخیر یک مرکز مهم اعتراضات مردمی بوده است. از جمله در مراسم یادمان علی عباسی در این شهر مردم حضور گسترده ای داشتند. بنا بر خبرها امروز در سمیرم مغازه داران بازار را تعطیل کرده اند. همچنین حضور وسیع یگان ویژه به این شهر حالت حکومت نظامی داده است.  اینترنت نیز به درجات زیادی قطع است. در این چند روز نیروهای سرکوب حکومت مرتبا مردم این شهر را مورد یورش وحشیانه خود قرار داده اند. آخرین خبرهای دریافتی حاکی از دستگیری تعدادی زیادی از مردم معترض و انتقال آنها به زندانهاست. همچنین سرکوبگران حکومت برای ارعاب مردم به  خانه جانباختگان سمیرم حمله کرده وخانواده ها را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگیر میکنند.  

در دانشگاهها نیز دانشجویان به اشکال مختلف اعتراض میکنند. روز گذشته دهم دیماه  دانشجویان دانشگاه آزاد پونک ضمن به ریشخند گرفتن مضحکه نوحه خوانی بسیج دانشگاه برای قاسم  سلیمانی، با پخش موزیک به رقص و پایکوبی پرداختند. امروز نیز دانشجویان دانشکده ریاضی تهران با حضور حداکثری در جلسه تدریس دکتر امیر قادر امرزی، استاد دانشکده ریاضی دانشگاه تهران، که به بهانه‌های واهی و با هدف ایجاد رعب و وحشت در سایر اساتید، حقوق این استاد محبوب، قطع شده‌است،  اعتراض خود را به سرکوبگری های حکومت اعلام کردند. همچنین دانشجویان دانشکده موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در اعتراض به قطع حقوق دکتر آذین موحد و دیگر اساتید دانشگاه به دلیل حمایت از دانشجویان دست به تحصن زدند.

طبق خبرها علاوه بر سمیرم امروز در شهرهای مریوان، جوانرود و دولت آباد کرمانشاه نیر بازار تعطیل بود.

– در مراکز کارگری امروز شاهد تداوم اعتصاب کارگران پتروشیمی دهلران بودیم که بنا به گفته کارگران دلیل اصلی آن مشکلات معیشتی و کاری کارگران است. اعتراضات در میان کارگران در بخش های دیگر نفت و پتروشیمی نیز گسترده است. از جمله روز دهم دی ماه نیز  کارگران رسمی نفت  در پالایشگاه آبادان،  میدان نفتی آذر مهران در استان ایلام و پالایشگاه اراک وارد اعتصاب شدند. این اعتصابات برای پیگیری مطالبات کارگران از جمله اجرای فوری ماده ده و پرداخت پی بک دهساله آن است.

حزب کمونیست کارگری بر اعتصاب سراسری این کارگران و همه بخش های کارگری به عنوان یک حلقه مهم تداوم انقلاب تاکید دارد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اعتصاب گروههایی از کارگران پروژه ای نفت در عسلویه و تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت گزارشی از اعتصابات بخش هایی از کارگران پروژه ای …