خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۸۲، اعتراضات گسترده در زاهدان، راسک و گالیکش گلستان

امروز جمعه ۳۰ دی علیرغم قشون کشی های حکومت و تهدیداتش، مردم در شهر زاهدان همچون جمعه های دیگر در جمعیتی عظیم و چندین هزار نفره دست به تظاهرات زدند و علیه حکومت شعار دادند.  در این تظاهرات مردم خشمگین زاهدان شعار میدادند: ” خامنه‌ای حیا کن  مملکتو رها کن”، “تهرانی با غیرت حمایت حمایت”، “توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه”، “خامنه‌ای قاتله  ولایتش باطله”، “قسم به خون یاران  ایستاده‌ایم تا پایان”، “بترسید بترسید ماهمه با هم هستیم”، “مرگ بر دیکتاتور”، “می‌کشم می‌کشم  هر که برادرم کشت”، “امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه”، “بسیجی و سپاهی  داعش ما شمایید”، و “جمهوری اعدامی نمیخوایم نمی خوایم”.

 در این تجمع دو بنر بزرگ در دست تجمع کنندگان توجه ها را به خود جلب میکرد. یکی بنری با شعار “زن، زندگی، آزادی” بود که شعار اتحاد بخش مردم است و دیگری بنری بود که در اشاره به تحرکات جریانات سلطنت طلب روی آن نوشته شده بود “هیچ کس وکیل کل کشور نیست، هر ائتلافی با هر نوعش قرار است صورت بگیرد باید با احزاب صورت گیرد”. عکس العمل نسبت به تحرکات طرفداران سلطنت را در بیانیه های تشکلهای کارگری و چهره های شناخته شده جنبش کارگری نیز بوضوع میتوان دید.

   در استان سیستان و بلوچستان در شهر راسک نیز مردم با شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”،”خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن”، به خیابان آمدند و علیه حکومت اسلامی شعار دادند. در این روز یک موضوع اعتراض بخشهایی از مردم در منطقه گالیکش در استان گلستان بود که در اعتراض به بازداشت خانگی مولوی گرگیج یکی از آخوندهای اهل سنت به خیابان آمدند و شعار “این آخرین پیامه  احضار کنی قیامه” سر دادند. مولوی گرگیج از سوی جمهوری اسلامی “ممنوع المنبر” و “بازداشت خانگی” شده است.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ دی ۱۴۰۱، ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

تبهکاران؛ نیابتی‌های جدید جمهوری اسلامی برای آدم‌کشی در خارج از ایران

نشریه اسپکتیتور در گزارشی درباره روش جمهوری‌اسلامی برای قتل مخالفان در خارج از ایران، به …