خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۴،از خواستها و فراخوان تجمع سراسری بازنشستگان حمایت میکنیم

بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و وخیم شدن هر روز بیشتر آن برای فردا یکشنبه ۲۳ بهمن فراخوان به تجمع سراسری داده اند. در فراخوان تجمع بازنشستگان از جمله چنین آمده است:”با توجه به عدم اجرای وعده های داده شده و فریبکاری مجلس و دولت در مورد حقوق بازنشستگان و بیش از یکسال اذیت و آزار روحی و روانی و زندانی کردنها،  تجمع بزرگ بازنشستگان سراسر کشور برگزار می‌شود. با حضور تمامی بازنشستگان و صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی و سهامداران واقعی صندوق تامین اجتماعی . با شعار:فقط کف خیابون بدست میاد حقمون..”

بازنشستگان یک بخش بسیار معترض جامعه هستند که حقوق اولیه آنها توسط حکومت مافیای اسلامی مدام پایمال میشود و معیشت آنها چپاول میشود. بازنشستگان با اعتراضات خود نقش مهمی در فضای اعتراضی جامعه دارند و با پیش آوردن خواستهای سراسری در کل جامعه نقش داشته اند. امروز بازنشستگان بار دیگر در بر آمد انقلاب زن، زندگی، آزادی، برای داشتن یک معیشت انسانی باز به میدان می آیند. اجرای همسان سازی ها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ۲۵ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی بازداشت شدگان اخیر و همه زندانیان در بند، داشتن حق تشکل و تجمع و اعتراض از جمله خواستهایی بوده است که بازنشستگان همواره در اعتراضاتشان بر آنها تاکید کرده اند.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتراضات بازنشستگان قاطعانه حمایت کرده و از همه مردم میخواهد که از این مبارزات فعالانه پشتیبانی کنند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …