خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۲۱،اخباری از آزادی بیشتر دستگیر شدگان و تجمعات اعتراضی مردمی

بنا برخبرها شب گذشته و امروز نیز شمار دیگری از دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته  و فعال کارگری،  زرتشت احمدی راغب فعال سیاسی، سهیلا اوجاقی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و مجتبی توکل فعال سیاسی از زندان قرچک ورامین آزاد شدند. اسماعیل گرامی دو سال در زندان بود و در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ با یورش به منزلش به  جرم مطالبه گری بازداشت شده بود و زرتشت احمدی راغب یکسال در حبس بود. همچنین مهناز طراح، فروغ تقی‌پور زندانی سیاسی و مصطفی عبدی از زندان اوین آزاد شدند. مهناز طراح در نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ بازداشت و توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب با اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال حبس محکوم شده بود که بعد حکم وی به چهار سال و چهار  ماه تقلیل پیدا کرد. فروغ تقی پور سه سال در زندان بود و مصطفی عبدی، از دراویش گنابادی و فعال سیاسی است.

از سوی دیگر گزارشات از بازداشت سیامند مهتدی، فعال فرهنگی و روزنامه‌نگار اهل بوکان، خبر میدهند. بنا بر گزارشات او بیمار است و از  دسترسی به داروهایش محروم شده است. هیمن شاهی نیز برای رسیدگی به پرونده جدید خود به دادگاه کیفری شعبه ۱۰۴ دادگاه ارومیه منتقل شده است. او در شعبه ۳ دادگاه انقلاب به “محاربه و افساد فی الارض” متهم شده است و خانواده وی نگران صدور حکم سنگینی علیه وی هستند. محمود ملاکی، معلم و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر نیزعلیرغم گذشت ۵۸ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان بوشهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد و رسیدگی به پرونده او به هفته آینده موکول شده است.

خبر دیگر این روز تجمع اعتراضی دانشجویان خوابگاهی دراهواز  به کیفیت و کمیت پایین غذا و مسمومیت های غذایی است. در همین رابطه و در پی ماجرای مسمومیت سریالی دانش آموزان در قم امروز ۲۵ بهمن والدین آنها مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار ورود به داخل ساختمان و پیگیری اعتراض خود شدند. خانواده ها شعا ر میدادند:”فرماندار، فرماندار، جواب بده”، “مدارس ناامن نمیخواهیم، نمیخواهیم”.

امروز کارگران پیمانی فضای سبز تبریز در اعتراض به واگذاری کار به یک شرکت خصوصی تحت تابعیت شهرداری و وخیم تر شدن وضع حقوق و وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان شهرداری مرکزی تجمع کردند. کارگران به تجربه میدانند که پشت این خصوصی سازی ها دزدی ها و اختلاس ها قرار دارد و  یک نتیجه مستقیم آن بدتر شدن وضعیت شغلی و حقوقهایشان است.

خبر اعتراضی دیگر در این روز تجمع بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری قزوین در اعتراض به بدتر شدن وضع معیشتی خود در مقابل صندوق بازنشستگان کشوری این استان است. بازنشستگان شعار میدادند: “برابری حق ماست، بازنشسته پا برجاست”.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …