خیزش های مردمی: شماره ۷۹:۲ آبان: دو روز اعتصاب و تحصن سراسری معلمان در ۳۰ شهر.اعتراضات گسترده در دانشگاهها و اعتراضات شبانه

طی دو روز گذشته معلمان در ۳۰ شهر دست به اعتصاب و تحصن زدند. این اعتصاب و تحصن بنا به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان انجام شد که به سرکوب سیستماتیک معلمان، دانش آموزان و مردم، اعتراض کرده اند. گزارشات تاکنونی از این شهرها خبر میدهند: سنندج، شیراز، سقز، کامیاران، مریوان، بوکان، لاهیجان، جوانرود، بانه، نیشابور، همدان، کرمانشاه، مهاباد، بندرانزلی، سروآباد، میاندورود، روستای آیچی سقز، نورآباد ممسنی، دلفان لرستان، بجنورد، کرج، باغملک خوزستان، زیویه، اراک، خرم آباد، کاشان، شهریار، بجنورد، ایلام و ساوجبلاغ.

امروز همچنین پزشکان در شیراز با شعار “مرگ بر دیکتاتور” دست به تجمع زدند. این تجمع نشانگر پیوستن بخش های مختلف کارکنان جامعه به اعتراضات خیابانی است.

معلمان در این حرکت اعتراضی با در دست داشتن بنرهای زن، زندگی، آزادی، مدرسه پادگان نیست، معلم زندانی، و دانش آموز بازداشتی آزاد باید گردد همبستگی خود را با خیزش مردمی اعلام داشتند. معلمان اعلام کرده اند که اگر سرکوبگری ها بر همین روال ادامه یابد تجمعات بزرگتر و گسترده تر خود را برگزار خواهند کرد.

از سوی دیگر دانش آموزان همچنان در شهرهای مختلف تجمع و اعتراض میکنند.  در پی  اعتراضات دانش آموزان هنرستان دخترانه صدر و یورش وحشیانه نیروی های سرکوب به دانش آموزان، مردم و خانواده‌ها به مدرسه رفته و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند  و این کشاکش به خیابانهای مرتضوی حدفاصل کارون و جیحون کشیده شد و سرکوبگران بسوی مردم گاز اشک آور زدند.

دانشجویان همچنان در صد و ده  دانشگاه در اعتصابند و امروز نیز مثل روز های مختلف در بیش از ۲۰ دانشگاه تجمعات و تظاهرات دانشجویان جریان یافت. اسامی شماری از آنها عبارتند از: دانشگاه آزاد خوراسگان، آزادی فلاورجان، علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه صنعتی همدان، دانشکده مدیریت  تهران، دانشکده زبانها و ادبیات خارجه، دانشگاه مازندران، شریف، فردوسی مشهد، خواجه‌نصیر، دانشگاه آزاد تهران واحد غرب، دانشگاه شهرکرد، دانشگاهزابل،  دانشگاه هنر اسلامی تبریز، علم و صنعت، آزاد همدان، دانشگاه الزهرا، یادگار تهران، دانشگاه علوم پزشکی بوشهرو… یک موضوع این اعتراضات شکستن دیوار آپارتاید جنسی و حضور دانشجویان دختر و پسر در سلف دانشگاه هاست.

امروز همچنین مثل روزهای گذشته اعتراضات خیابانی تداوم داشت. در تهران خیابانهای کارون و مرتضوی امشب غوغا بود . همینطور در شهرهای دیگری چون گلپایگان، مهاباد، سنندج، سردشت، مریوان، ارومیه تجمعات شبانه آغاز شده است. دانشجویان خوابگاه بنت الهدی دانشگاه گیلان نیز امشب شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

یک خبر دیگر امروز برگزاری مراسم خاکسپاری سینا ملایری یکی از جانباختگان اعتراضات مردمی در شهر اراک برگزار شد. او در سی ام مهرماه در این شهر درگذشت. مراسم جانباختگان در تمام شهرها به محل دادخواهی و فریاد خشم ونفرت مردم از حکومت جنایتکار اسلامی تبدیل شده است.  

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ آبان۱۴۰۱، ۲۴  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه؛ راست افراطی بیش از یک‌ سوم آرا را از آن خود کرد

شهروندان فرانسوی امروز یکشنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) در یکی از مهم‌ترین انتخابات‌های چند دهه …