خیزش های مردمی: شماره 80:تجمع آتش نشانان مشهد، اعتراضات خیابانی، ادامه اعتراضات دانشجویان

امروز سوم آبان ماه آتش نشانان مشهد در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و شغلی خود دست به تجمع زدند. نظام پزشکی نیز برای فردا چهارم آبان فراخوان به تجمع داده است و این در حالیست که  روز گذشته پزشکان در شیراز با شعار “مرگ بر دیکتاتور” دست به تجمع زدند.  این تجمعات و فراخوانها نشانگر پیوستن طیف های متنوع تر و بیشتری از مردم به اعتراضات خیابانی است.  فردا از سوی جوانان محلات در تهران و شهرهای مختلف به  اعتراضات سراسری در تمام شهرها فراخوان داده شده است. آنها به تجمع در ساعت ۱۱ صبح در حوالی دانشگاه و بازار و بعد از ظهر در محلات فراخوان داده اند. 

دانشگاهها همچنان در خروش و اعتراضند. امروز دانشجویان دانشگاه قم حضور سخنگوی رئیسی در این دانشگاه را با اعتراض و شعار دادن علیه حکومت پاسخ دادند و شعار مرگ بر خامنه ای و شعارهای دیگر سر دادند. دانشجویان همچنین شعار میدادند:” ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما”. امروز در دانشگاههای دیگر همچون خوراسگان و علامه نیز تجمعات و تظاهرات در جریان بود.

یک اتفاق جالب دیگر امروز  در مشهد روی داد و مردم نام خیابان حجاب  و تابلوهای آن را به بلوار مهسا امینی تغییر دادند. مردم تمام نمادهای حکومت را در شهرهای مختلف به آتش میکشند و پایین می آورند.  اقدام دیگر مردم شناسایی مزدوران حکومت در محلات و شهرهای مختلف و معرفی آنها در مدیای اجتماعی است.

حرکت اعتراض قابل توجه دیگر در مترو تاتر شهر اتفاق افتاد و مردم بصورت جمعی شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

شب گذشته علاوه بر شهرهایی که در گزارش آمده در شهرهای دیگری چون قصرشیرین، مراغه  و بندر عباس نیز مردم زیادی به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

به این ترتیب انقلاب هر روز در اشکال سازمانیافته تر و اجتماعی تری به جلو میرود.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آبان۱۴۰۱، ۲۵  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۲۷ خرداد: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی- تجمع، اعتراض حق مسلم ماست!

۲۷ خرداد: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و اخباری دیگر امروز ۲۷  خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی برای …