دادستان تهران:صدور کیفرخواست برای بقایی با پنج عنوان اتهامی

دادستان تهران از صدور کیفرخواست ۳۰ صفحه‌ای با پنج عنوان اتهامی در مورد حمید بقایی خبر داد و گفت که این پرونده در شرف ارسال به دادگاه است.

 وقتی این گونه متهمان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، با دو واکنش مواجه می‌شویم: نخست، مظلوم‌نمایی و ادعای این که کاری نکرده‌ و اقدامات‌شان خدمت به مردم بوده است؛ و دوم، ادعای این که اقدامات دادستانی یا مراجع قضایی رنگ و بوی سیاسی دارد.
اگر دادستانی کسی را تعقیب قضایی می‌کند، حتماً دلایلی وجود دارد و این که کسی به زندان برود و پس از آزادی به قاضی پرونده و مسوولان قضایی و دستگاه قضا توهین نماید، جرم محسوب می‌شود.
وی با اعلام این مطلب که هیچ یک از متهمان مرتبط با جریان های سیاسی ، در مقابل تعقیب به لحاظ ارتکاب جرم مصونیت ندارند، خطاب به چنین متهمانی اظهار داشت: این پنبه را از گوش خود بیرون بیاورید، از خواب گران بیدار شوید، اقدامات مجرمانه از قبیل توهین و نشر اکاذیب مستوجب تعقیب قضایی است.
اگر دادستانی در قبال ادعاها و رجزخوانی برخی متهمان خویشتن‌داری می‌کند، بدان جهت است که می‌خواهد از مسیر قانون خارج نشود.
وی خطاب به متهمان این جریان که در توجیه اقدامات مجرمانه‌ ، نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن را مورد هجمه قرار می‌دهند، اظهار داشت: اگر توجیهی بر اقدامات مجرمانه خود دارید، در مراجع قضایی از خود دفاع کنید؛ نه این که دستگاه قضایی و مسئوولین نظام را زیر سوال ببرید.
 دادستان تهران افزود: دفاع فرد تحت تعقیب باید در دادگاه و در قبال دلایل مطرح شده علیه خود باشد، نه با رجزخوانی برای دستگاه قضایی. دادستانی تهران همان‌قدر که به قانون وفادار است، تسلیم ادعاها و اظهارات بی‌مبنا نمی‌شود و تعقیب متهمان را مطابق قانون ادامه می‌دهد و تاکید می شود هیچ‌کس در مقابل قانون مصونیت ندارد. سایت تیک

اینرا هم بخوانید

چهار ورزشکاری که در دوره‌های قضایی ابراهیم رئیسی اعدام شدند

طی دوران مسئولیت‌های قضایی ابراهیم رئیسی در دهه‌های ۶۰ و ۹۰ شماری از ورزشکاران اعدام …