دادگان آبان:۱۶۰ مقام رژیم به جنایت علیه بشریت متهم شدند

پایان دومین دور دادگاه نمادین بررسی کشتار آبان ۹۸ در ایران: ‘ ۱۶۰ مقام جمهوری اسلامی به جنایت علیه بشریت متهم شدند’.

دور دوم “دادگاه بین‌المللی مردمی آبان” که برای بررسی کشتار معترضان آبان ۹۸ در ایران برگزار می‌شود، پس از سه روز، امروز به کار خود در لندن پایان داد.روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه، در پایان سومین روز از دور دوم برگزاری این دادگاه نمادین، “هیات دادستانی” گزارش خود را در ۳۰۰ صفحه به همراه اسناد و مدارک به “گروه قضات” تقدیم کرد. در این گزارش ۱۶۰ تن از مقامات جمهوری اسلامی به “جنایت علیه بشریت” متهم شدند.

قرار است هیات بررسی اتهامات در این دادگاه نمادین، اردیبهشت ماه سال آینده خورشیدی با بررسی اسناد و مدارک و شهادت شاهدان رای خود را اعلام کند.”دادگاه بین‌المللی مردمی آبان” یک دادگاه رسمی بین‌المللی نیست و حکم نهایی هیات بررسی اتهامات در آن نیز جنبه نمادین دارد و به معنای محکومیت قضایی متهمان در چارچوب حقوق بین‌الملل نخواهد بود.

“دادگاه بین‌المللی مردمی آبان” اقدامی است کم سابقه که توسط چند سازمان مدافع حقوق بشر در لندن برگزار می‌شود؛ گامی در مسیر بررسی آنچه در جریان کشتار معترضان در آبان سال ۹۸ در ایران رخ داد.

دور اول این دادگاه در آبان ماه (نوامبر) همزمان با دومین سالگرد کشتار معترضان در آبان سال ۹۸، به مدت پنج روز در لندن برگزار شده بود. سه سازمان “عدالت برای ایران”، “حقوق بشر ایران” و “با هم علیه اعدام” برگزارکنندگان این دادگاه هستند.برگزارکنندگان این دادگاه می‌گویند که “برای حفظ امنیت شهود این جلسات به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شوند.”از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای یک نماینده:”لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است؛ ما در این زمینه بازی را برده‌ایم”!

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس حکومت از اصفهان:”لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است؛ ما در این …