دادگاه بازداشت شدگان هفت تپه متشنج شد و به امروز ١٣ مرداد موکول شد

روز ١٢ مرداد دادگاه زندانيان هفت تپه با حضور اسماعيل بخشي، سپیده قلیان، علی نجاتی، محمد حنیفر، امیر حسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و عسل محمدی در شعبه  ٢٨ در تهران برگزار شد. امیر امیرقلی با اعلام وکلایش مبنی بر عدم آمادگی وی در دادگاه حضور نداشت. در این دادگاه بدنبال قرائت کیفرخواست بازداشتی ها، نفرات به بیرون هدایت شدند. سپس اسماعیل بخشی به عنوان اولین متهم برای دفاع از خود به دادگاه رفت.

دادگاه اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و اتفاقاتی که در آن روی داد نشان دیگری از استیصال حکومت اسلامی در برابر این پرونده، مبارزات قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه و فضای اعتراضی جامعه است. حمایت گسترده از بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و موج حمایت های وسیع جهانی، ولوله ای که دادگاهی شدن آنها ایجاد کرد و فراخوانی که برای شرکت در مقابل دادگاه داده شده بود، باعث شد که جانیان نتوانند برای چند لحظه نیز به ژست نمایشی برپایی دادگاه شان ادامه دهند. بنا بر گزارش سندیکای نیشکر هفت تپه قاضی مقسیه جنایتکار از همان ابتدا به اسماعیل بخشی توهین کرد که مورد اعتراض اسماعیل بخشی و وکیل او قرار گرفت و قاضی مقیسه کنترل خود را از دست داد و به وکیل اسماعیل بخشی نیز با الفاظ توهین‌ آمیزی برخورد کرد و این تشنج به توقف دادگاه منجر شد.

به دیگر بازداشت شدگان نیشکر هفته تپه نیز ابلاغ شد كه دادگاه خاتمه يافته و زمان جلسه بعدی آن متعاقبا اعلام خواهد شد. ادامه دادگاه اسماعیل بخشی و عسل محمدی نیز به ١٣ مرداد در همان شعبه ٢٨ موکول گردید. عسل محمدی امروز در جلسه دادگاهش در ارتباط با پرونده بازداشتی‌های هفت تپه بازداشت و روانه زندان شد.

در بخشی از اطلاعیه سندیکای نیشکر هفت تپه در رابطه با این دادگاه چنین آمده است: “همکاران عزیز این دادگاه در واقع اسماعیل بخشی را به نمایندگی از همه ما کارگران هفت تپه محاکمه می کند. اسماعیل تنها در اعتراض به حقوق های معوقه همه ما و از بین رفتن شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه محاکمه می شود”.

سندیکای نیشکر هفت تپه همچون وکلای اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و همگان بر اصل علنی بودن دادگاه و حق حضور سایر اشخاص و خانواده های متهمین و خبرنگاران در جلسه تاکید کرد.

در این روز حضور خانواده ها و فعالین کارگری در مقابل دادگاه در تهران چشمگیر بود. تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه نیز به نمایندگی از همکارانشان و در دفاع از رهبر محبوبشان بخشی و دیگر عزیزانی که به جرم حمایت از مبارزات آنان بازداشت و دادگاهی شده اند، در محل حضور داشتند.

نیروی انتظامی و لباس شخصی ها که در محل حضور داشتند از ترس گسترش دامنه تجمع در مقابل دادگاه، با تجمع کنندگان درگیر شده و آنها را متفرق میکردند و از پیوستن دیگران به آنان ممانعت میکردند. بر اساس آخرین خبرها در این روز ٦ نفر بازداشت شدند. رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فريد لطف آبادی در شعبه ٧ بازپرسی “اخلال در نظم عمومی” تفهيم اتهام شده و به پلیس امنیت واقع در میدان آرژانتین بازگردانده شدند و اعلام شد که صبح امروز ١٣ مرداد به  به دادسرای اوين منتقل خواهند شد.اسماعیل بخشی، کلیه بازداشت شدگان هفت­تپه و دستگیرشدگان روز گذشته باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ مرداد ۱۳۹۸، ٤ اوت ٢٠١٩ -font-

اینرا هم بخوانید

اینبار هم مردم سرنگونی را انتخاب کردند!

در مورد دور دوم انتخابات رژیم دور دوم انتخاب رئیس جمهور اسلامی با رئیس جمهور …