“دانشگاه‌های اسلامی” پول می‌بلعند – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

داده‌های باز ایران: بودجه پنج “دانشگاه مذهبی- تبلیغاتی” در ایران بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است. در این گزارش تاکید شده “دانشگاه”‌ها یا “پژوهشگاه”های حوزوی در واقع مدارس مذهبی‌ای هستند که شباهت زیادی به حوزه‌های علمیه دارند و بنا به این گزارش اغلب آن‌ها به طور مستقیم زیر نظر علی خامنه‌ای اداره می‌شوند.

بلعیده شدن میلیاردها دلار پول توسط مراکز مذهبی اسلامی در ایران یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است و می‌تواند آموزش برای همه حکومت‌های فاسد باشد. استفاده بهینه از مذهب برای غارتگریِ حداکثری براستی در تخصص حاکمان اسلامی در ایران است. شناخت از این پدیده که چگونه مافیای عظیم اسلامی شیره جان مردم را  می‌مکد نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد. کافی است بخشی از یک باند وابسته به مافیای حکومتی شد تا در لیست دریافت بودجه‌های مالی باورنکردنی قرار گرفت. اینجا با در نظر گرفتن دو عامل اصلی شایستگی افراد و نهادها برای سهم بری بیشتر در نظر گرفته می‌شود. اول اینکه برای حفظ حاکمیت اسلامی از هیچ جنایتی دریغ نکنند. وفاداری به نظام، مقابله با مردم معترض و آمادگی برای سرکوب و هر جنایتی که برای حفظ نظام لازم باشد، مهمترین شرط موفقیت در این آزمون حکومتی است. شرط بعدی وفاداری مستقیم به بیت رهبری و شخص خامنه‌ای است. بدون این عامل دوم همیشه خطر این وجود دارد که همچون مهدی رفسنجانی و دیگر باندهای زاویه‌دار با بیت رهبری پایشان به زندان کشیده شود و مورد بی‌مهری واقع  شوند.

با این درک عمومی حالا راحت‌تر می‌شود متوجه شد که چرا چنین بودجه‌های عظیمی به پنج “دانشگاه مذهبی – تبلیغاتی” تعلق گرفته است. این مراکز هر دو شرط را به خوبی‌دارا می‌باشند. هم در آدم‌کشی و جنایت سرآمداند و هم  در سرسپردگی مستقیم به خامنه‌ای امتحان پس داده‌اند.

همراه با سرنگونی جمهوری اسلامی کمک مالی به نهادهای مذهبی فورا و تماما قطع می‌شود. مذهب هیچ جایی در زندگی اجتماعی و بهره‌مندی از تولید اجتماعی نخواهد داشت. در کنار مذهب‌زدایی، همه دارایی‌های مالی نهادهای اسلامی و مذهبی دقیقا حسابرسی می‌شود و ضمن مشخص شدن منبع درآمد مراکز مذهبی مالیات به آنها تعلق می‌گیرد و با شدیدترین شتاب اجتماعی دست مذهب از دولت و از جامعه کوتاه می‌شود. یکی از معانی پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی این است.

اینرا هم بخوانید

نماینده “کُرد اهل‌سنت” ، معاون پزشکیان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …