دبیرکل سازمان ملل حمله هوایی به بیمارستان‌ها در سوریه را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل حمله هوایی به بیمارستان‌ها در سوریه را محکوم کرد

گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی به بیماستان‌ها و مراکز غیرنظامی ادلب واقع در شمال غربی سوریه را محکوم کرد. گوترش گفت طبق قوانین بین‌المللی مراکز غیرنظامی و کارمندان آنها نباید در مناقشات نظامی آسیب ببینند.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز جمعه ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیر) در ژنو صادر شد گفت طرفین درگیر در سوریه باید به اصل حفظ جان غیرنظامیان و زیرساخت‌های مسکونی پایبند باشند. به گفته گوترش هرکس این اصل را نقض کند باید پاسخگو باشد.

گوترش همچنین گفت باوجود اینکه نقشه مراکز درمانی در منطقه در دسترس طرف‌های درگیر قرار داده شده ‌باز هم برای چندمین بار چند مرکز درمانی از جمله یک بیمارستان سازمان ملل متحد مورد هدف حملات هوایی ارتش سوریه و جنگنده‌های روسی قرار گرفتهاند.

اواسط هفته مراکز درمانی در منطقه از جمله یک بیمارستان سازمان ملل متحد در معره نعمان هدف بمباران هوایی ارتش سوریه بوده است. سازمان ملل در این منطقه بزرگترین بیمارستان را دارد . گوترش گفته است موقعیت جغرافیایی بیمارستان سازمان ملل کاملا مشخص بوده و باوجود این ارتش رژیم بشار اسد و جنگنده‌های روسی این مرکز را بمباران کرده‌اند.

مذاکره ترکیه و روسیه بر سر ادلب

همزمان با بمباران ادلب مذاکره روسیه و ترکیه در آنکارا بر سر مناقشه ادلب ادامه دارد.

وزارت امور خارجه ترکیه در حساب رسمی توئیتر خود اعلام کرد که دیداری بین ترکیه و روسیه در آنکارا برای بررسی اوضاع ادلب و تبادل نظر انجام گرفته است.

لکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد».

در حساب توییتر وزارت امور خارجه گفته شده است که روسیه و ترکیه در این دیدار که در آنکارا صورت گرفت به بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوع سوریه پرداختند.

حومه ادلب آخرین منطقه‌ای است که هنوز نیروهای اپوزیسیون مسلح دولت اسد و گروه‌های اسلامگرا در آن حضور دارند. بشار اسد و حامیان آن روسیه و ایران قصد دارند ادلب را از تصرف نیروهای افراطی خارج کنند و برای همین منظور نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه این مناطق را زیر آتش خود گرفتهاند.

نقش گروه‌های شبه نظامی طرفدار ایران در ادلب

علاوه بر ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه گروه‌های شبهنظامی طرفدار ایران نیز در درگیری‌های ادلب شرکت دارند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه قبلا گزارش داده بود که ۲۲ گروه شبهنظامی ایرانی از کشورهای مختلف که تعداد آنها به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد در ۲۳۲ منطقه ادلب حضور دارند و از شرق، غرب و جنوب ادلب را محاصره کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ضمن ترویست توصیف کردن گروه‌های مورد حمایت ایران نوشته بود که جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۴ ده‌ها هزار شبهنظامی خارجی از عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان به سوریه اعزام کرده و این گروه‌ها عامل مرگ ده‌ها هزار غیرنظامی سوری و همچنین باعث قحطی، گرسنگی و فاجعه انسانی و همچنین موجب مهاجرت مردم سوریه شدهاند.

بنا به گفته آناتولی تاکنون ۱۵ ژنرال ایرانی در جنگ سوریه کشته شده‌اند که مهم‌ترین آنها سردار حسین همدانی، معاون قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بوده است.رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

یازدهمین روز اعتصاب هزاران کارگر در نفت و گاز. تجمعات بازنشستگان درچندین شهر

گزارش وب سایت حکومتی ایلنا،اعتراض کارگران پروژه ای نفت و گاز در چند سایت و …