در باره زمزمه بیرون راندان فلسطینی ها از غزه – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۸۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در خبرها آمده بود که گروهی از اسرائیلی‌ها، از جمله چند مقام دولتی و نماینده پارلمان این کشور در تجمعی که توسط سازمان “ناحالا” در کیبوتص بئری، در نزدیکی مرز غزه برگزار شد، درباره برنامه‌های خود برای مهاجرت به نوار غزه سخن گفتند. برخی از حاضران در این رویداد خواستار تسهیل فرآیند مهاجرت به باریکه غزه و بیرون راندن فلسطینی‌ها از آنجا شدند.

آنچه که در این جلسه عنوان شده است در حقیقت تمایل راست افراطی در اسرائیل و شاید یکی از اهداف حملات جنایتکارانه دولت فاشیست اسرائیل به غزه است. مسئله فقط مبارزه با حماس  نیست. حمله جنایتکارانه و  تروریستی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل که به کشته شدن ۱۲۰۶ نفر، عمدتاً غیرنظامی، منجر شد بهانه ای به راست افراطی داد که با قتل عام وحشیانه فلسطینی ها در غزه و آوارگی میلیونی این مردم حالا از استقرار مهاجران اسرائیلی در نوار غزه سخن بگوید.

چنین سخنانی حتی در سطح ایده لازم است که با مخالفت وسیع و همه جانبه مردم  در اسرائیل و تمام جهان روبرو شود. شکی نباید داشت که بخش وسیعی از مردم در اسرائیل مخالف چنین رفتار ظالمانه و جنایتکارانه ای با مردم فلسطین و خواهان صلح و رابطه اى انسانى و عادلانه با آنها هستند. اما اسرائیل یک راست افراطی و قوی دارد که با انکار حقوق مسلم فلسطینیان و با جنایت و نسل کشی می خواهد راه حل  انسانی و عادلانه مسئله فلسطین را از بین ببرد. همانطور که در طرف دیگر این نزاع اسلامی ها با ادعای نابودی اسرائیل و شهروندانش همین هدف را دنبال می کنند.

راست افراطی و دولت اسرائیل با بهره برداری شوونیستی از ستم تاریخى بر مردم یهود می کوشد که  اعمال ستم بر مردم فلسطین را توجیه کند و به جنایت و کشتار خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد. مردم اسرائیل باید در مقابل جنایاتی که به اسم آنها صورت می گیرد قد علم کنند. همچنین  دولت آمریکا بعنوان حامی اصلی اسرائیل باید تحت فشار قرار گیرد که  به حمایت از تجاوزگرى دولت اسرائیل پایان دهد و مانع از اجرای چنین خیالپردازی های شومی شود. حل مسئله فلسطین همچنان در گرو برسمیت شناختن راه حل  دو کشور و دو دولت متساوی الحقوق است که تنها با کنار زدن راست افراطی در اسرائیل و اسلامیون در جبهه دیگر میسر است.

اینرا هم بخوانید

روز جهانی علیه اعدام – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …