در باره قتل محمد میر موسوی در بازداشتگاه- رژیم قاتل مردم را باید به زیر کشید!

جمهوری اسلامی جنایت تازه ای آفرید و یک جوان بنام محمد میر موسوی را در بازداشتگاه پلیس لاهیجان به قتل رساند. روز شنبه ٣ شهریور ماه ١٤٠٣ (٢٤ آگوست ٢٠٢٤)، سیدمحمد میرموسوی، اهل روستای سیدمحله از توابع بخش رودبنه لاهیجان پس از بازداشت در جریان یک نزاع، همان روز بر اثر شکنجه شدید توسط نیروی انتظامی در بازداشتگاه  جان خود را از دست داد.

ویدئو کلیپ های که از پیکر بی جان این جوان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است نشان می دهد که او چگونه مورد شکنجه و خشونت فیزیکی شدید قرار گرفته است و حتی آثار دو سوراخ در بدن وی مشاهده شده است. وقتی که خشم مردم از انجام این جنایت بالا گرفت، حکومت به تقلاها افتاد که با به اصطلاح رسیدگی به این قتل از خشم و اعتراض بیشتر مردم جلوگیری کنند. در جمهوری اسلامی رسم بر این است که اول جنایت می کنند و بعد پیامدهای این جنایت را “مدیریت” می کنند.

جوان مردم را را به قصد کشتن زده اند و مرتکب جنایت شده اند و حالا از “فوت” وی در بازداشتگاه حرف می زنند. او را شدیدا شکنجه کرده اند و از “اصطکاک” بین این جوان و نیروهای انتظامی صحبت می کنند. می گویند چند مامور نتوانسته اند جلوی خشم خود را بگیرند تو گویی طبیعی است که خشمگین شدن ماموران به راحتی منجر به مرگ کسی شود! پلیس گفته است که محمد میر موسوی “چندین مورد سابقه شرارت و درگیری” داشته است تو گویی حق دارند با هر متهمی که اینها این سوابق را به آن نسبت می دهند، رفتار وحشیانه داشته باشند و او را دربازداشتگاه بکشند. این حرفها نهایت بی شرمی است. این حرفها توهین به عقل و فهم ما مردم است که می دانیم بر محمد میر موسوی چه گذشته است.

ما می دانیم که جمهوری اسلامی برخورد به این جنایت  را نیز سر هم بندی و توجیه خواهد کرد.  به قول معروف چاقو دسته خودش را نمی برد. مگر کسی برای شلیک مرگبار به آرزو بدری محاکمه شد؟ مگر کسی دید که قاتلین جمعه خونین زاهدان محاکمه شوند؟ مگر عوامل حکومتی کشتار ۱۵۰۰ نفر در آبان سال ۹۸ محاکمه شوند؟ مگر کسی مسئولیت قتل مهسا و سارینا و حدیث و نیکا و حدود ۵۰۰ نفری که در انقلاب زن زندگی آزادی توسط نیروهای رژیم کشته شدند را بر عهده گرفت؟ این لیست بلند است.

پر واضح است که مردم حق دارند که در جزئیات بدانند که محمد میر موسوی چرا و چگونه در بازداشتگاه به قتل رسید. حکومت در مقابل این جنایت باید جوابگو باشد. باید یقه حکومت را حسابی چسبید و آنها را تحت فشار گذاشت. کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن ابراز همدردی با خانواده و بستگان محمد میر موسوی همه مردم را فرامی خواند که در  همه جا علیه این جنایات روزمره رژیم اعتراض کنند. در آستانه دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی در کوچه و خیابان، در محیط کار و مراکز آموزشی به این جنایات اعتراض کنید و به صدای همه مردم بی صدایی تبدیل شویم که قربانی این رژیم جنایتکار شده اند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

شهریور ۱۴۰۳- اوت ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

فراخوان به مردم آزاده کردستان- ۲۵ شهریور اعتصاب عمومی در سراسر کردستان

مردم آزاده و مبارز کردستان به دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی نزدیک می‌شویم. انقلابی …