در جلسه پرستاران معترض با وزارت بهداشت چه گذشت؟

در پی اعتراض پرستاران شرکتی در روز گذشته (23 اردیبهشت ماه) همزمان با روز جهانی پرستار در مقابل وزارت بهداشت و درمان که پرستارانی از استان‌های فارس، یزد، لرستان، همدان، قزوین و تهران در آن حضور داشتند، امروز نمایندگان پرستاران شرکتی (مشمول قانون کار) با سیدکامل تقوی‌نژاد (معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان، رئیس مرکز حراست، مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و مدیران کل حوزه معاونت توسعه دیدار کردند. 

روز گذشته پرستاران شرکتی از استان‌های فارس، یزد، لرستان، همدان، قزوین و تهران مقابل وزارت بهداشت اعتراض کردند که در ادامه، پنج نماینده از معترضان به وزارتخانه دعوت شدند تا مطالبات پرستاران مورد بررسی قرار بگیرد. 

در ادامه بنا شد تا پرستاران امروز در جلسه‌ با سیدکامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت مطالبات خود را مطرح کنند که امروز این جلسه برگزار شد. 

به گفته یک پرستار معترض؛ در این نشست تاکیداتی مبنی بر حفظ سنوات پرستاران شرکتی و کم کردن فاصله پرداختی پرستاران شرکتی با سایر پرستاران مطرح شد. 

نمایندگان نیروهای شرکتی که در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی شاغل هستند، نامه‌ای نوشتند و با امضای نمایندگان آنها، این نامه تقدیم مسئولان شد. در این نامه مطالبات به این شرح است:

-تقاضا داریم وضعیت تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی پیگیری شود. 

-تقاضا داریم به‌جای عقد قرارداد با واسطه شرکت‌های تامین نیروی انسانی، قراردادهای نیروهای شرکتی به صورت مستققیم منعقد گردد. 
-پیگیری معوقات حقوق و مزایای کارکنان قراردادی یا نیروهای شرکتی، تقاضا داریم بر اساس قانون افزایش حقوق فصل دهم این موضوع شامل حال نیروهای شرکتی شود. 

پیگیری برگزاری جلسه با حضور مدیرکل منابع انسانی و مسئول حوزه معاونت توسعه وزارت متبوع در راستای تسریع تحقق مطالبات نیروهای شرکتی 

WhatsApp Image 2020-05-13 at 12.03.12 (2)

اینرا هم بخوانید

تجمع بازنشستگان فولاد در چند استان

بازنشستگان فولاد روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، در استانهای تهران، اصفهان، دامغان، خوزستان، شاهرود، قائمشهر …