در خواست افزایش 100 درصدی قیمت نان در سال جاری

فارس:بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفته است درخواست ما سال گذشته افزایش 80 درصدی قیمت نان بود، اما با توجه به افزایش مجدد هزینه‌ها درخواست ما در سال 1400 افزایش 100 درصدی قیمت نان نسبت به قیمت‌های مصوب سال 98 است.

وی ادعا کرده از سال 93 تا 98 قیمت نان هیچ گونه افزایشی نداشت و به مدت 5 سال قیمت‌ها ثابت بود، افزود: بنابراین پیرو درخواست های متعدد اتحادیه در آبان 98 با افزایش 45 درصدی قیمت نان موافقت شد و براین اساس از آخرین افزایش رسمی قیمت نان حدود یک و نیم سال می‌گذرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت نان چند نرخی است، گفت: به عنوان مثال یک نانوایی لواش ممکن نان را به همان قیمت مصوب گذشته یعنی 300 تومان عرضه کند و واحد دیگری نان لواش را به 400 و واحد سوم 450 تومان عرضه کند. در مورد نان بربری و سایر نان‌ها نیز همین وضعیت حاکم است، مثلا ممکن است، یک واحد نان بربری را به قیمت هزار تومان عرضه کند و واحد دیگری 2 هزار تومان و یا 2 هزار و 500 تومان عرضه کند.

نوروز مقدم با اشاره به بخشنامه قیمت نان در سال 98، گفت: در بند آخر بخشنامه آمده بود که این نرخ تا زمانی که قیمت گندم و سایر هزینه‌های تولید افزایش نداشته باشد، ملاک عمل است، بنابراین بخشنامه مذکور اجازه افزایش قیمت نان را در صورت افزایش هزینه‌ها به نانوایان داده است و از نظر ما از ابتدای سال 99 با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نرخ مصوب سال 98 دیگر ملاک عمل نبود.

وی گفت: بنابراین الان به صورت غیررسمی قیمت نان افزایش یافته است، اما هیچ مصوبه‌ای از سوی کارگروه تنظیم آرد و نان و یا ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش قیمت نان به ما ابلاغ نشده است.

نوروز مقدم اظهار داشت: درخواست ما سال گذشته افزایش 80 درصدی قیمت نان بود، اما با توجه به افزایش مجدد هزینه‌ها درخواست ما در سال 1400 افزایش 100 درصدی قیمت نان نسبت به قیمت‌های مصوب سال 98 است.

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …