در دو روزگذشته ۷۶ هزار پناه‌جو ازترکیه به اروپا رفته‌اند

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، می‌گوید شمار آوارگان و پناه‌جویانی که در دو روز اخیر این کشور را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند به بیش از ۷۶ هزار تن رسیده است.

وزیر کشور ترکیه که در دو روز اخیر، هر چند ساعت یک بار، شمار پناه‌جویان خارج‌شده به سوی اروپا را در توئیترش ذکر کرده، صبح یکشنبه در توئیت جدیدی نوشت: تا پیش از ساعت ۱۰ صبح امروز شمار پناه‌جویانی که از طریق گذرگاه مرزی ادیرنه ترکیه را ترک کرده‌اند به ۷۶هزار و ۳۵۸ تن رسید.

شهر ادیرنه در غرب ترکیه و در نزدیکی مرز یونان و بلغارستان واقع شده است.

در روزهای اخیر و به دنبال درگیری‌ها در ادلب که به کشته شدن ۳۳ نظامی ترکیه منجر شد، دولت اردوغان بارها تهدید کرده است دیگر مانع از خروج آوارگان و پناه‌جویان از ترکیه و حرکت آنها به سوی اروپا نخواهد شد.

گزارش‌هایی درباره ورود برخی پناه‌جویان از سوریه به یونان منتشر شده اما درباره شمار آنها گزارشی رسمی در دست نیست.

شماری از ناظران و تحلیلگران می‌گویند نگرانی اروپا از موج جدید پناه‌جویان هدف اصلی ترکیه در تهدید جدیدش محسوب می‌شود و آنکارا در صدد است اتحادیه اروپا و ناتو را به حمایت بیشتر از مواضع این کشور در ماجرای ادلب سوریه ترغیب کند.

کمسیاریای سازمان ملل در امور پناهندگان روز شنبه با اشاره به تجمع دست‌کم ۱۳ هزار پناهجو در مرز ترکیه و یونان، از وضعیت نامناسب این موج انسانی ابراز نگرانی کرد.

یونان تدابیر امنیتی را در مرزهای خود با ترکیه افزایش داده است.بیش از سه‌ونیم میلیون پناه‌جوی سوری در ترکیه هستند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …