در صف انقلاب چه میگذرد- اصغر کریمی

جبهه منسجم و متحدی از بخش‌های مختلف مردم علیه انتخابات حکومتی شکل گرفته است. این مهمترین فاکتور اوضاع کنونی است.

از بازنشستگان که قبل از همه به استقبال! این نمایش رفتند تا معلمان و زندانیان سیاسی، مادران دادخواه و عدالت‌طلب کردستان، تشکل‌های دانشجویان، دانش‌آموزان و فعالین حقوق زن، زندانیان سیاسی و زندانیان سابق، دادخواهان، کارگران نفت، هفت‌تپه‌ای‌ها، خانواده‌های دادخواه آبان، خانواده‌های جانباختگان پرواز اوکراین، آسیب‌دیدگان انقلاب و فعالین زن زندگی آزادی در خارج کشور، با بیانیه‌ها و پیام‌های قاطع و رادیکال خود صف فعالی نه تنها علیه نمایش انتخاباتی، بلکه علیه کل بنیادهای ظلم و ستم حکومت شکل دادند.

هر چه فضای حکومتی‌ها سرد و پر از ناامیدی و پراکندگی بود در عوض صف انقلاب منسجم‌تر و داغتر بود. در هر دانشگاهی که کاندیدهای نظام جرات کردند جلسه بگذارند دانشجویان حق آنها را کف دستشان گذاشتند و کیفرخواست‌ خود علیه نظام را اعلام کردند. بیانیه‌ها و پیام‌های مردم انقلابی تودهنی محکمی به تهدیدهای ارگان‌های حکومتی نیز بود که گفته بودند هر کس مردم را از شرکت در انتخابات حکومتی دلسرد کند مورد تعقیب قرار میگیرد.

آنها که این صف را تشکیل داده‌اند، همان‌ها هستند که در صف مقدم انقلاب مردم را نمایندگی می‌کنند و از هر فرصتی برای متشکل‌تر شدن استفاده میکنند و شبکه‌های خود را گسترش می‌دهند تا در موج بعدی انقلاب نقشی تاریخی‌تر ایفا کنند. این پیشروی را باید ارج گذاشت، شبکه‌ها را باید در هر فرصتی گسترش داد و شبکه‌های تازه‌ای شکل داد. این نقطه قوت مهم جبهه رادیکال مردم در مقابل رژیم و برای آینده‌ای روشن است. تا همینجا مردم مهر خود را بر مضحکه حکومتی کوبیده‌اند.

اینرا هم بخوانید

ادامه حملات حمله اسرائیل به بخش‌هایی از غزه. ١٢کشته

منابع فلسطینی از کشته شدن چندین نفر بر اثر حمله جدید ارتش اسرائيل به مناطقی …