در مقابل گرانی نان بایستیم! حکومت مسئول تامین معیشت مردم است!

نان در خیلی از نقاط کشور از جمله تهران ۵۰ درصد و بعضی جاها حتی ۱۰۰ درصد گرانتر شده است. رئیس اتحادیه نانوایان گفته است که “در خصوص افزایش قیمت‌ها تصمیم‌گیری شده اما می‌گویند که قرار است فعلا مقدار افزایش نرخ‌ها را اعلام نکنیم”!

معیشت کارگران و اکثریت عظیم مردم همه روزه توسط جمهوری اسلامی مورد تعرض قرار میگیرد. گرانی افسارگسیخته مواد غذایی مورد نیاز مردم، دستمزدهای پنج بار زیر خط فقر که بعضا ماهها پرداخت نمیشود، بیکاری گسترده و رو به افزایش، اکثریت مردم را به قعر فلاکت اقتصادی رانده است. به خاطر سیاستهای ضد انسانی حکومت و گرانی سرسام آور مدتهاست بسیاری از مواد غذایی اساسی از سبد غذایی خیلی از مردم حذف شده اند. مردم محروم و تهیدست مدتهاست توان خرید گوشت و برنج و روغن و تخم مرغ و سبزی و میوه و سایر مواد غذایی اساسی مورد نیاز خود را ندارند و اکنون با گران شدن نان، اکثریت محروم جامعه عملا به مرگ از گرسنگی محکوم میشوند!

حکومت اسلامی تا کنون جرئت نکرده است رسما گران شدن نان را اعلام کند. حکومت از بازگشت قدرتمندتر خیزش ۹۸، که اتفاقا پاسخ کوبنده مردم به اعلام رسمی گرانی بنزین بود، نگران است. این نگرانی است که حکومت دزدان را مجبور کرده است با شیادی تمام فعلا گران کردن نان را به گردن نانوایان بیاندازد و به این ترتیب مردم را در مقابل مردم قرار دهد! تورم و گرانی سرسام آور نتیجه مستقیم سیاستهای حکومت است. تحریمها و کاهش روز افزون ارزش ریال و دزدی و فساد و قاچاق و بازار سیاه باندهای مافیائی حکومتی که بر منابع ثروت و تولید جامعه چنگ انداخته اند مسبب تورم و گرانی کالاها از جمله نان و سایر اقلام معیشتی مورد نیاز توده مردم است.

باید با تمام قدرت در برابر گران شدن نان و سایر مایحتاج زندگی ایستاد. مردم حق دارند از تغذیه کافی با بالاترین استاندارد برخوردار شوند. کارگران و مردم در اعتراضات و اعتصاباتشان با صدای بلند فریاد زده اند “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست” تا اجازه ندهند حکومت معیشت و منزلتشان را لگدمال کند و عملا با این شعار اعلام کرده اند که دولت باید معیشت مردم را با استانداردی شایسته انسان تامین کند. دولت باید با پرداخت سوبسید کافی نه تنها به نان بلکه به همه مواد غذایی مورد نیاز مردم امکان دسترسی همه شهروندان به تغذیه مناسب را تامین کند. با بخشی از حقوقهای نجومی و پولی که خرج نهادهای مذهبی و گله های اسلامی و سرکوبگر در داخل کشور و در منطقه میشود میتوان به فلاکت عمومی پایان داد. در شرایطی که دستمزدها یک پنجم خط فقر است، باید حکومت را مجبور کرد تا با پرداخت سوبسید هزینه مواد غذایی مورد نیاز توده مردم را حداقل به یک پنجم قیمت فعلی کاهش دهد.

مبارزه برای تامین معیشت عرصه مهمی از تعرض به کل حکومت است. باید در هر فرصت و هرجا و به هر شکل ممکن، با اعتصاب و تجمع اعتراضی و سراسری کردن اعتراضات اجازه نداد حکومت به جان و زندگی مردم تعرض کند. میتوانیم و باید حکومت اسلامی را به عقب برانیم. باید کاری کنیم که مقامات این حکومت به هر طرف نگاه میکنند با امواج خشم و نفرت و اعتراض مردم به دست درازی به سفره شان مواجه شوند. باید و میتوانیم حکومت اسلامی را در این تعرض بیشرمانه به نان و معیشت مردم عقب برانیم و مسیر پایان دادن به عمر نکبت بارش را هموار کنیم و برای همیشه این حکومت را از صحنه سیاسی جامعه جارو  کنیم.

حزب کمونیست کارگری شما مردم را به اعتراضی متحد و سراسری در دفاع از معیشت و منزلت و علیه حکومت اسلامی فرامیخواند.

سرنگون باد جمهوری اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳ مه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …