حزب کمونیست کارگری: در مورد طرح “پلیس و امنیت محله محور”

این روزها در صدا و سیما و دیگر بلندگوهای حکومتی تبلیغات پر سر و صدایی بر سر طرح “امنیت محله محور” به جریان افتاده است. ادعا میکنند که با “امنیت محله محور”، “پلیس محله محور”، و “انتظامات محله محور” میخواهند جلوی جرم و جنایت و قاچاق و امثالهم را بگیرند و جامعه را امن کنند. در صدای و سیمای حکومتی مدام فیلمهایی از دستگیر شدگان روزهای اخیر که بصورتی تحقیر آمیز و توهین آمیز در مکانهایی دور هم جمعشان کرده اند، به نمایش در می آید و تلاش میشود به مردم خاطر جمعی بدهند که این طرح قرار است جامعه را از جرم و جنایت وقاچاق و اعتیاد رها کند. اما واقعیت واضح تر از آنست که مردم نتوانند به کنه و جوهر آن پی ببرند و آن کابوس و وحشت حکومت از شورش و خیزشهای مردمی است. درمورد همین طرح نیز فرماندهان سپاه ابتدا توجیه این طرح را ناامنی در شهرها و شرارت های عناصر آمریکایی! اعلام کردند که منظورشان خیزش های میلیونی مردم است. حکومت اسلامی خود را در محاصره مردم خشمگین می بیند و تلاش میکند با این نوع طرحها به اوباش خود روحیه بدهد و برای مقابله با مردم آماده کند و در جامعه فضای رعب ایجاد نماید.اما هر چه بیشتر سرکوب میکند خشم و نفرت مردم گسترده تر و بحران حکومت عمیق تر و همه جانبه تر میشود.
طرح “پلیس و امنیت محله محور” پاسخی به خیزش های توده ای در سراسر کشور و خیزش عظیمی است که خود حکومت انتظارش را میکشد و راهی برای جلوگیری از آن ندارد.حکومت اسلامی در سالهای گذشته نیز چنین طرحهایی را به اجرا گذاشت ومراکز شهرها را میلیتاریزه کرد، مانور ضد شورش به راه انداخت، حتی مانورهایی برای مقابله با شورشهای کارگری به جریان انداخت تا جامعه را ساکت کند. اما جوانان و مردم در محلات متعددی دست به تظاهرات و شعار دادن و تجمعات هزاران نفره زدند و حکومت را آچمز کردند.اکنون در فضایی که جامعه از خشم و نفرت و انزجاری بسیار گسترده تر از قبل میجوشد، جمهوری اسلامی تردیدی ندارد که محلات باز هم شاهد اعتراضاتو شورشها و تظاهرات گسترده خواهد بود و از بهم پیوستن این شورشها میتواند انقلابی که کابوس آن سران حکومت را رها نمیکند، در بگیرد. بویژه با عکس العمل خشم آلود و میلیونی مردم علیه اعدام نوید افکاری در شیراز و احکام اعدام علیه شماری دیگر از معترضان، این فضای خشم و اعتراض، و همچنین وحشت حکومت صد چندان شده است. این کنه و جوهر و هدف رو کردن طرح کذایی امنیت محله محور و پلیس محله محور است.
هذیان گویی سران سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی در مورد این طرح گیجی آنها را بخوبی به نمایش میگذارد. میگویند “طرح امنیت محله محور برای سپردن کارها به مردم است!” از “راهبردهای پلیس محله محور و تامین امنیت در پرتو موازین حقوق بشر” و امثال اینها صحبت میکنند!از ریشه کن کردن جرم سخن میگویند.و اولین تلاش “حقوق بشری” شان این بوده است که گروههای ضربت محلات را تشکیل دهند!
اینها همه تقلاهای رسوای حکومتی است که خود را در محاصره خشم مردم و در جنگ با مردم می بیند و تمام مشغله شب و روز دست اندرکارانش چگونگی مقابله با مردم است. هرچه این طرحها بیشتر رونمایی میشود، مردم وحشت دشمن خونی خود را آشکارتر می بینند. هرچه اینها بیشتر دهن باز میکنند لرزه مرگ بر پیکر حکومت کثیف خود را بیشتر عیان میکنند. جمهوری اسلامی 40 سال است در رویای ایجاد جامعه ای ساکت و آرام نظیر گورستان آریامهری دست و پا میزند و پشت سر هم طرح و مانور و راهکارهای امنیتی و انتظامی به اجرا میگذارد. اما در دنیای امروز کدام کشوری وجود دارد که همچون ایران تحت حکومت اسلامی پر از مبارزه و اعتصاب و اعتراض و مقابله هرروزه با مزدوران و دست اندرکاران حکومت باشد؟
حزب کمونیست کارگری همه جوانان و مردم را فرا میخواند که خود را برای برپایی انقلابی همه جانبه علیه حکومت جنایتکار و چپاولگر اسلامی و متشکل شدن در سطح شهرها و محلات شهرها آماده کنند و همه جا و در همه محلات فضا را برای سرکوبگران ناامن کنند. باید خود را برای در هم کوبیدن کل دستگاه حکومتی و دستجات مزدورش آماده کرد و سازمان داد. ایجاد طرحهایی نظیر پلیس محله محور به مردم بیشتر امکان میدهد که همکاران و مزدوران حکومتی را راحت تر شناسایی کنند، در روزهای مناسب آنها را هدف قرار دهند و سلاحهای آنها را مصادره کنند. با این نوع طرحها وحشت عمیق حکومتیان از شورشهای مردمی را باید دید و خود را برای مقابله ای همه جانبه در اشکال مختلف علیه جانیان حاکم سازماندهی و آماده نمود. جمهوری اسلامی باید به زباله دان انداخته شود و سران و دست اندرکارانش به جرام جنایت علیه بشریت در دادگاههای مردمی محاکمه شوند. آن روز دور نیست.
نابود با حکومت اسلامی!
زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه ای انسانی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان و اخباری دیگر

امروز ۲۸ اردیبهشت کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در لاوان در ادامه اعتراضاتشان …