در یک سال «۱۴۱ نفر» به تعداد میلیاردرهای جهان اضافه شد

مجله مالی فوربز فهرست سالانه میلیاردرهای جهان را منتشر کرد که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۴، افراد بیشتری نسبت به قبل در این فهرست قرار گرفته‌اند و میلیاردرهای جهان اکنون ثروتمندتر از همیشه هستند.

در میان میلیاردرهای جدیدی که وارد این فهرست شده‌اند، نام تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ، و سم آلتمن، مدیر شرکت پیشرو هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیده می‌شود.

به نوشته فوربز، اکنون نسبت به سال قبل، ۱۴۱ نفر به تعداد میلیاردرهای جهان اضافه شده و مجموع تعداد میلیاردرها به ۲۷۸۱ نفر رسیده است.

ارزش خالص جمع دارایی‌های همه آنها نیز برابر با ۱۴.۲ تریلیون دلار است که نسبت به سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

ایالات متحده با ۸۱۳ میلیاردر، بیشترین تعداد میلیاردر در بین سایر کشورها را داراست. چین ۴۷۳ میلیاردر و هند ۲۰۰ میلیاردر دارد که رکوردی برای آن کشورها محسوب می‌شود.

برنار آرنو و خانواده‌اش با دارایی خالص ۲۳۳ میلیارد دلار در رتبه اول امسال قرار دارند. آرنو رئیس «اِل‌اوام‌هاش» (لوئی ووتن)، شرکت بزرگ کالاهای لوکس و لوازم آرایشی در فرانسه است. این خانواده معمولاً در بین سه نفر اول فهرست ثروتمندترین افراد جهان فوربز قرار دارند.

ایلان ماسک، که زمانی ثروتمندترین فرد جهان بود، با دارایی خالص ۱۹۵ میلیارد دلار در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است. ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس‌ایکس، توئیتر را نیز در سال ۲۰۲۲ به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و نام آن را به «ایکس» تغییر داد.

فوربز تخمین می‌زند که ماسک تقریباً ۷۴ درصد از این شرکت رسانه اجتماعی را در اختیار دارد که اکنون ارزش آن تقریباً ۷۰ درصد کمتر از مبلغی است که او برایش پرداخت.

این عامل به همراه سایر عوامل مانند درآمد پایین تسلا باعث شده است که ارزش خالص دارایی او در طول دو سال گذشته بارها به زیر ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یابد.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، با دارایی خالص ۱۹۵ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد. سپس مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک جای می‌گیرد که دارای ثروت خالص ۱۷۷ میلیارد دلار است.

تیلور سوئیفت ۳۴ ساله، به نوشته فوربز، اولین هنرمندی است که تنها بر اساس موسیقی خود به جایگاه میلیاردری رسیده و تخمین زده می‌شود که ۱.۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

دیگر غول‌های موسیقی که به این جایگاه رسیده‌اند، از جمله ریحانا و جِی‌زی، ثروت هنگفت خود را تا حدی از طریق برندهای مد، شرکت‌های تولید مشروب یا سهام خود در بخش سرگرمی و حوزه‌های دیگر به دست آورده‌اند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

قطعنامه سه تشکل صنفی کارگری و معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم

قطعنامه سه تشکل صنفی کارگری و معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم امروز …