دستورالعمل های جنسیت زده‌ طالبان در مورد حضور دختران در دانشگاه‌ها

دستورالعمل های جنسیت زده‌ی وزارت تحصیلات عالی طالبان در مورد حضور دختران در دانشگاه‌ها
کلاس‌هایی که دختران ۲۰٪ یا کمتر هستند باید به کلاس‌های دیگر بروند و اگر کلاس مناسب در دانشکده نیست دختران می‌توانند دانشکده شان را عوض کنند.
کلاسهایی که دختران و پسران مساوی ۵۰٪ هستند کلاس‌ها باید باید جداسازی شود.
کلاسهایی که دختران بین ۵۰ تا ۷۰٪ هستند هم باید جدا شوند و دختران ۱۰ دقیقه قبل از درس وارد شوند و پسران فقط بعد از ورود استاد حق ورود دارند و مکان آنها نزدیک در کلاس باشد.
موقع پایان کلاس دختران حق خروج تا خالی شدن همه پسران از کلاس را ندارند.
در صحن دانشگاه پسران و دختران باید از هم فاصله داشته باشند اگر در حین صحبت مشاهده شوند مأمورین امارت باید آنها را بازجویی کنند و اگر رابطه (کلامی) خلاف شرع تشخیص داده شد آنها را به دستگاه قضا معرفی کنند.


دستورالعمل‌های متحجرانه و جنسیت زده اسلامی گروه تروریستی #طالبان که اساساً نمودِ رویکرد قرآنی به انسانیت و زنان است، یادآور اسلامیزه کردن دانشگاه ها توسط جمهوری اسلامی در سال ۵٨ تحت عنوان انقلاب فرهنگی می باشد که با همین رویکرد اسلامی_قرآنی و نگاه جنسیتی و سکسیستی به دانشجویان و همچنین نگاه کالایی به زنان حرمت انسانی دانشجویان و اساتید را لگدمال کرد و دامنه بی حقوقی ها و خشونت علیه زنان را گسترش داد، اما این مساله را باید در نظر گرفت که طالبان نیز به راحتی نمیتواند به اهداف ایدئولوژیکی خود برسد، چرا که تا همین حالا هم با اعتراضات گسترده ای مواجه شده است.


?انقلاب زنانه ضمن ابراز انزجار از واپسگرایی طالبان به عنوانِ یکی از نمایندگان اسلام سیاسی در خاورمیانه، راه حل برون رفت از این غده ی چرکین در خاورمیانه را مبارزات سیاسی و متشکل و متحد تا سرنگونی اسلام سیاسی و نمایندگانش که در ضدیت با زن و انسانیت هستند و جایگزینی آن با جامعه ای سکولار و انسان محور میداند.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …