دستگیر شدگان اول مه باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند

اول مه امسال در ایران صحنه جدال مردم بر سر زندگی و معیشت و خواستهای پاسخ نگرفته شان با حکومت بود. فراخوان برای تجمعات سراسری به مناسبت این روز از سوی معلمان و بازنشستگان و اعلام همبستگی ها حکومت اسلامی را بشدت به هراس انداخته بود. از همین رو رژیم در آستانه روز جهانی کار بر دستگیری ها و احضارهایش افزود و تلاش کرد  با تهدید و ارعاب مانع گرامیداشت روز جهانی کارگر در ایران شود. اما علیرغم همه این سرکوبگری ها تجمعات روز جهانی کارگر در بیش از ۵۰ شهر برگزار شد. بدین ترتیب اول مه امسال در ایران به روز شکست جمهوری اسلامی و یک روز با شکوه،  تاریخی و فراموش نشدنی اتحاد و همبستگی بخشهای مختلف طبقه کارگر و معلمان و بازنشستگان تبدیل گردید.

 در آستانه و در جریان تجمعات روز جهانی کارگر تعدادی از معلمان و بازنشستگان و فعالین معترض توسط نیروهای حکومت دستگیر شدند. زیر فشار تجمعات اعتراضی معلمان و فضای اعتراضی جامعه شماری آزاد گردیدند. اما هنوز تعدادی از بازداشت شدگان در زندانند که اسامی آنها بر اساس آخرین گزارشات عبارتند از: جعفر ابراهیمی، علی‌اکبر باغانی، رسول بداقی و محمد حبیبی از تهران، محمود ملاکی ، محسن عمرانی، امانی فر و اصغر حاجب از بوشهر، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی از مریوان، منصور عرفانیان و هادی صادق زاده از مشهد، محمودی از الیگودرز، حسین سلامی از مازندران و لطیف روزیخواه از جلفا

علاوه بر معلمان در روز جهانی کارگر  در سقز نیز عثمان اسماعیلی این چهره شاخص اول ماه مه ها بازداشت شده است. همچنین افرادی دیگر که عمدتا از بازنشستگان هستند بازداشت شده اند که هنوز اسامی دقیق آنها در دست نیست

 کارزاری گسترده برای آزادی دستگیر شدگان از هم اکنون به جریان افتاده است. اسماعیل عبدی از معلمان  شناخته شده زندانی در اعتراض به دستگیری ها و  تشدید فشارهای امنیتی بر روی معلمان از روز اول مه به مدت یک ماه اعلام اعتصاب کرده است. معلمان در همین فاصله با تجمعات اعتراضی خود در شهرهای مختلف از جمله در الیگودرز، سنندج، سقز، تبریز خواستار آزادی همکاران بازداشتی و دستگیر شدگان روز جهانی کارگر شده اند و این اعتراضات ادامه دارد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) همراه با معلمان و کارگرن، همراه با اسماعیل عبدی که از پرچمداران کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات بوده است و همصدا با همه مردم، بر آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دستگیر شدگان روز جهانی کارگر تاکید میکند.

 برپایی اول مه حق مسلم همه کارگران و مردم است. برپایی تجمع و اعتراض و اعتصاب حقوق پایه ای مردم جامعه است. جمهوری اسلامی بخاطر نقض حقوق پایه ای مردم باید در سطح بین المللی محکوم شود. کمپین برای آزادی کارگران زندانی از همه اتحادیه های کارگری و نهادهای انساندوست در سطح جهان میخواهد انزجار خود را از این سرکوبگریها اعلام کنند و به جمهوری اسلامی فشار بیاورند که تمامی بازداشت شدگان اول مه را بدون پرونده سازی و بدون قیدو شرط آزاد کند. بویژه اکنون که در آستانه اجلاس جهانی سازمان جهانی کار (آی ال او ) هستیم باید به این سازمان که به اسم کارگر سخن میگوید، فشار آورد که به مماشات خود با این حکومت خاتمه دهد. حکومت  اسلامی بخاطر نقض حقوق پایه  ای کارگران و مردم ایران و بخاطر همه جنایاتش باید در سطح بین المللی منزوی شود و از سازمان جهانی کار اخراج گردد . ما از همه سازمانهای جهانی میخواهیم که به ما بپیوندند و صدای کارگران و مردم معترض در ایران باشند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳ مه  ۲۰۲۲

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

اینرا هم بخوانید

“۶۲۰ نفر” در اثر طوفان در سیستان و بلوچستان به بیمارستان مراجعه کردند

 ایرنا روز سه شنبه ۱۲ تیرماه (۲ ژوئيه) به نقل از سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی …