دست حکومت فاشیست اسلامی از زندگی شهروندان بهایی کوتاه!

حکومت اسلامی، حکومت انواع تبعیض سازمان‌یافته علیه شهروندان است. این حکومت حتی یک روز هم نمی‌تواند بدون پایمال کردن حقوق شهروندان به حیات منحوسش ادامه دهد.

حکومت اسلامی از همان آغاز به قدرت رسیدنش، به آزار سیستماتیک شهروندان بهایی دست زده است و علیه آنها صرفا به این خاطر که عقیده‌ای متفاوت از مذهب حاکم داشته اند، دست به اقدامات علنا فاشیستی زده است: مصادره و مهر و موم کردن خانه و ملک و محل کار؛ بازداشت، شکنجه و احکام طولانی زندان، محرومیت از کار و تحصیل؛ محرومیت از خدمات اجتماعی؛ آتش زدن خانه‌های آنان، حتی تخریب قبرستان بهاییان و بالاخره اعدام تعداد زیادی از جمله کودکان خانواده‌ها گوشه‌هایی از اعمال فاشیستی حکومت علیه شهروندان بهایی است.

طبق اخبار هرانا، دور تازه‌ای بازداشت بهاییان شروع شده و علیه‌شان به اتهاماتی از قبیل ” تشکیل گروه و دسته به قصد بر هم زدن امنیت کشور”؛ “تبلیغ فرقه انحرافی و ضاله” و “تبلیغ علیه نظام و فعالیت تبلیغی انحرافی بر ضد شرع‌ مقدس اسلام” احکام سنگین زندان صادر شده است.

افرادی که در زیر لیست شده اند فقط بخشی از شهروندان بهایی بازداشت شده در هفته‌های گذشته هستند که دستگاه قضایی اسلامی علیه آنها احکام سنگین صادر کرده است:

رویا ثابت: بازداشت و انتقال به مکان نامعلومی؛ مینا کرمی ساکن شیراز: بازداشت و انتقال به زندان عادل‌آباد؛ کیوان رحیمیان: حکم ۹ سال زندان،۶ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جزای نقدی؛ نوشین مصباح ساکن مشهد: بازداشت و حکم یک سال زندان؛ شهدخت خانجانی: حکم یازده سال زندان؛ ایمان رشیدی ساکن یزد: رویا ملکوتی، محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد:حکم شش سال و هشت ماه زندان؛نفیسا سعادت‌یار، ساکن گرگان:حکم یک سال حبس و محرومیت های اجتماعی؛ نهاله شهیدی یزدی ساکن کرج، علیرغم گذشت بیش از هشت ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان کرمان است و این لیست ادامه دارد.

واقعیت این است که حکام اسلامی در هراس از خیزش بعدی مردم، در وحشت از مواجه شدن با انقلابی حتی قدرتمندتر از “زن، زندگی، آزادی”، به هر جنایتی برای بقا دست می‌زنند. آزار و اذیت و بازداشت و احکام سنگین علیه بهاییان، وجه دیگری از تعقیب و بازداشت فعالین کارگری، معلمین و بازنشستگان معترض، دختران و زنان به خاطر بی‌حجابی، دانشجویان و جوانان به جرم حضور فعالشان در انقلاب زن زندگی آزادی است.

حزب کمونیست کارگری اعلام میکند مذهب امر شخصی افراد است.  باور به هر مذهبی و نداشتن هیچ مذهبی حق ابتدایی و مسلم همه شهروندان است. هیچ حکومتی حق ندارد انسانها را به خاطر باورها و اعتقاداتشان تحت تعقیب و ‌آزار و شکنجه قرار دهد. شهروندان بهایی را نباید تنها بگذاریم. اعتراض به آزار شهروندان بهایی باید به یک وجه همه اعتراضات تبدیل شود.

حزب کمونیست کارگری به همه مردم انساندوست و آزادیخواه فراخوان میدهد به هر شکل ممکن در مقابل آزار و اذیت و فاشیسم حکومت علیه شهروندان بهایی اعتراض کنند.

حزب کمونیست کارگری، به همه نهادها و فعالین علیه تبعیض، در داخل و خارج از کشور فراخوان میدهد به هر شکل ممکن از جامعه جهانی و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی بخواهند که به ستم سازمان‌یافته علیه بهاییان در ایران اعتراض کنند؛ بایکوت همه جانبه حکومت اسلامی را به خاطر جنایات بیشمارش علیه اقشار مختلف مردم، از جمله رفتار فاشیستی و ضد انسانی‌اش علیه شهروندان بهایی در دستور بگذارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ بهمن ۱۴۰۲- ۱۶ فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …